Ik zelf heb geen verstand van linux. Toch wil ik een dedicated server gaan huren op het internet. Het betreft een linux: Debian Sarge 3.1

Ik zoek iemand die voor niet al te veel geld wat software kan installeren voor mij.
Het bedrijf waar ik de dedicated server zal huren vraagt zelf voor het instaleren van software 50 euro per uur. Ik spreek liever een vaste prijs af, en nogmaals niet te hoog, niet omdat ik gierig ben, maar omdat mijn budget niet al te groot is.

Op de server moet het volgende indien mogelijk geïnstalleerd worden:
--------------------
apache2
php5
mysql
phpmyadmin
Java runtime
smartfoxserver
APF Firewall
--------------------

Het moet zo klaargemaakt worden dat ik gelijk kan uploaden en een website kan starten.

Graag hoor ik van u wat voor een prijs uzelf in gedachten hebt.
Waarom wil je eigenlijk persé een dedicated server? Je hebt er zelf weinig verstand van maar wil het wel gaan onderhouden? Dus als er iets mis gaat heb je 2 keuzes: 1) zelf fixen wat je dagen, zoniet weken gaat kosten of 2) laten doen wat je heel veel geld kost per service request.

Zoveel bijzonders wil je er toch niet mee doen? Oehja, en er zijn ook hostingproviders die er gewoon een installatie al voor je opzetten. Sommigen zelfs zonder setup kosten.

p.s. 50 per uur is een normale prijs, ikzelf gok dat ik er +- 3 uur bezig mee zou zijn waarvan anderhalf uur echt werk. 150 euro kom je zoiezo wel op... maarja, het aanschaffen van een dedicated server en de bijbehorende kosten vallen daarbij in het niks.

p.s.s Vergeet vooral niet wat er in de toekomst kan gebeuren en de juridische aansprakelijkheid die jij krijgt.
Zo moeilijk is het installeren van een Linux server niet hoor.
Ik ben er zelf 2 weken zoet mee geweest (had al wat ervaring met linux).
Het komt er gewoon op neer dat je veel informatie moet verzamelen en aandachtig doorlezen.

Het beheren van een server is een heel ander verhaal dan het installeren.
Voor het beheer ben je denk ik meer geld kwijt als voor de installatie.
Ik denk dat je er daarom zelf mee aan de slag moet gaan.

Als linux distributie zou ik trouwens Ubuntu server Edgy nemen.
Deze is erg gebruiksvriendelijk en updates worden goed bijgehouden.
Er zit b.v. ook een goede firewall in Iptables.

edit:

Misschien dat ik nog een installatie tutorial maak hierover...
hier op HowtoForge heb je een heleboel tutorials, en hier kan je al een eindje mee weg

Reageren