$sql="INSERT into gebruikers (login,email,wachtwoord,ip,aanmeld) VALUES ($login,$email,$wachtwoord,$ip,$datum)";

Wat is er fout aan deze query, hij blijft maar fout geven:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '.0.1,2006-12-19 01:43:29)' at line 1
Dat had ik al geprobeerd, maar dan bleef hij ook die fout geven.
Echo ook de query eens, dan zie je vaak waar het fout gaat.
INSERT into gebruikers (login,email,wachtwoord,ip,aanmeld) VALUES ('$login','$email','$wachtwoord','$ip','$datum')";

ik denk niet dat het allemaal getallen zijn dus er moet een ' om de waardes heen
Inderdaad, terence zijn post zou de oplossing moeten zijn. Grappig dat 2 van die ervaren PHP-ers er al overheen hadden gekeken.
Tip: Noteer de query wat overzichtelijker, daar zul je met debuggen en onderhoud een hoop plezier aan beleven:
<?
sql="
INSERT INTO
gebruikers (
login,
email,
wachtwoord,
ip,
aanmeld
)
VALUES (
'".$login."',
'".$email."',
'".$wachtwoord."',
'".$ip."',
'".$datum."'
)";
?>
Het kost je wat meer regels, maar is een stuk leesbaarder.
Robert schreef op 19.12.2006 08:51
Inderdaad, terence zijn post zou de oplossing moeten zijn. Grappig dat 2 van die ervaren PHP-ers er al overheen hadden gekeken.

Kalle is helemaal niet ervaren (A)
Maar ik had er verder niet echt naar gekeken. Hou niet zo van voorkauwen. Ookal weet ik van Bierens ook wel dat hij niet zomaar een topic opent...
Natuurlijk dom dom dom maar nu wil ik nog die now() erachter die kan dan wel gewoon zonder quotes?

@Frank: Zo had ik hem eerst ook maar dacht dat ik het toen misschien fout had gedaan.
Die NOW() kan uiteraard zonder quotes, want dat is een MySQL-functie.

Reageren