Een hele tijd geleden kwam ik een manier tegen om te zorgen dat als ik in MySQL 3 tabbellen (veel op veel interactie) heb, er een beveiliging op zit dat je niet 1 paar gegevens kunt wijzigen/verwijderen. Want dan betekend dat de interactie niet meer klopt.
Ik kan nu echter niet meer terug vinden hoe dat zat. Weet iemand dat toevallig?
Daaruit blijkt inderdaat dat je een innoDB nodig hebt voor dit soort dingen. Maar ik zou ook graag FULL TEXT SEARCH gebruiken. Maar dat is alleen mogenlijk met myIsam tabel.
Ik weet niet of dat in de nieuwe versie van MySQL ook zo is?
Zoniet, kan ik dan misschien beter overstappen op PostgreSQL, of zitten daar ook veel nadelen aan?
Jezus, wat een boel 'niet zulke goede dingen' voor MySQL
Maar hoe komt het dan dat iedereen het gebruikt?
Gebrek aan kennis en kunde. Daarnaast zal het veel hobby-programmeurs niet zo veel uitmaken dat hun database niets doet om de data veilig op te slaan. In veel scripts wordt de database 'gewoon' als een soort van kladblok gebruikt. Problemen lossen ze wel met PHP op.
Het kost je ook iets meer moeite om een hostingprovider te vinden die PostgreSQL ondersteunt, dat zal ongetwijfeld mensen weerhouden van de overstap. Het is echter een overstap die je heel veel plezier en nieuwe uitdagingen zal opleveren! Succes.
Stap 1: Overtuig jouw hostingprovider van de voordelen van PostgreSQL (zie de argumenten op yapf.net)
Mocht dat niet lukken:
Stap 2: Zoek een andere provider, bv http://www.gomebox.com/nl/hosting.htm voor iets meer dan 1 euro per maand ben je klaar.
Maar installeer PostgreSQL eerst eens op je eigen pc en ga er mee stoeien. De basis is niet zo heel erg anders dan MySQL (het blijft SQL, maar dan beter). Later kun je dan wel in PL/pgSQL e.d. gaan duiken om de echte kracht van PostgreSQL te leren kennen.