Ola! Ik ben een website aan het maken waarin ik php en mysql gebruik. De website is voor leerlingen bedoeld; leerlingen voeren gegevens die ze zelf gevonden of behaald hebben in op een website. Na afloop moeten ze het printen en weer bij de docent (ik dus) inleveren. Het formulier e.d. heb ik klaar, de vereiste phpcodes zijn erook ingezet en de database heb ik na lang knutselen ook draaiende... Ik krijg echter telkens dezelfde fout melding als ik het formulier "submit".
Om te beginnen is hier de plek van mijn site; bij lycostripod. http://members.lycos.nl/barlaeus/
en dit is de foutmelding;
Table 'barlaeus_nl_db.formulier' doesn't exist
volgens mij is het simpel maar ik kom er niet uit.
de database heet barlaeus_nl_db . Ik weet alleen niet waar ik het .formulier vandaan zou moeten toveren. .... Ik kan het script wel plaatsen maar wellicht is de plek van de fout aan te geven...
thnx for replying...
Reinier
SELECT * FROM `tabelnaam`
INSERT INTO `tabelnaam`

^ kun je hier niets mee? Aangezien je de tabelnaam bij de insertquery blijkbaar verkeerd hebt staan en bij de selectquery niet.
Info over hoe je de db gebruikt

maar ik heb toch al een database "barlaeus...db"
met tabel leerlingfittest?

Je zegt het zelf, je hebt de tabel "leerlingfittest" genoemt...

Table 'barlaeus_nl_db.formulier' doesn't exist

Maar je laat hem connecten naar tabel "formulier" :)
ah dat is een mogelijk oplossing; cewl. ergens in het script staat een verwijzing naar formulier en daar moet ik leerlingfittest van maken want dat komt achter de punt na 'barlaeus_nl_db.
vet vet vet
ik ga rotzooien....
En dat is je fout :) Je wil een tabel openen die niet bestaat :) Gewoon even aanpassen, en je kan verder experimenteren met de rest :) Succes :)

Reageren