ik heb even een vraag over sessions. Kijk je hebt bijvoorbeeld op je site phpBB draaien en ook je eigen gastenboek met admin functie, Als je nou eerst inlogt bij phpBB en je daarna niet uitlogt, en daarna inlogt bij je admin, wordt dan dezelfde sessie gebruik? of wordt er een nieuwe sesie aangemaakt?
Zijn de Sessie namen hetzelfde ?
eeh...weet niet, ik heb het nog niet draaient, maar het gaat voor als het gaat draaien, maar wil slimme opmerking, kan daar wel naar gaan kijken als het draait, maar bij sessie's gaat dat toch met id's? (session_id();)
Sessie:
$_SESSION['hiereenwillekeurigenaam']
oow...de elementen van de array bedoel je...jah...maar ik weet niet welke phpbb gbruikt, zou ik opzich wel kunne opzoeken, maar ff naar het id kijken is makkelijker lijkt mij
Sessies gelden per domein, dus als je niet van je site af bent geweest blijft die sessie gewoon bestaan. Er staat wel een time-out op van twintig minuten (dacht ik).
Jan Koehoorn schreef op 27.12.2006 12:03
Sessies gelden per domein, dus als je niet van je site af bent geweest blijft die sessie gewoon bestaan. Er staat wel een time-out op van twintig minuten (dacht ik).

oke, die time-out wist ik :D :P(standaard 1440 sec -> 24 min (volgens me boek))
oke bedankt, daar was ik al bang voor
Als je wilt kun je een sessie actief beƫindigen. Handig als je niet wilt dat bepaalde sessievariabelen blijven bestaan.
Jan Koehoorn schreef op 27.12.2006 12:10
Als je wilt kun je een sessie actief beƫindigen. Handig als je niet wilt dat bepaalde sessievariabelen blijven bestaan.

jah, maar als ik dat in dit geval zou doen (je logt dus uit bij je gastenboek), dan ben je ook meteen uitgelogt bij je forum, en dat is niet handig, dus ik kan beter bepaalde elementen van de array session verwijderen, kan dit gewoon via unset()?
Dat gaat gewoon via unset($_SESSION['iets']).

Je kan de sessie-var ook leeg maken met <?php
$_SESSION['iets'] = '';
?>

Elwin

Edit: maar ff code van gemaakt]
Elwin schreef op 28.12.2006 18:02
Dat gaat gewoon via unset($_SESSION['iets']).

Je kan de sessie-var ook leeg maken met $_SESSION['iets'] = '';

Elwin

oke bedankt, kan ik weer verder met mijn script

Reageren