Is er iemand die een klein voorbeeldje heeft van transaction met MySQL of weet er misschien iemand waar ik een simpel, duidelijk voorbeeldje van kan vinden? Zelf heb ik nog niks kunnen vinden
Is er iemand die een klein voorbeeldje heeft van transaction met MySQL of weet er misschien iemand waar ik een simpel, duidelijk voorbeeldje van kan vinden? Zelf heb ik nog niks kunnen vinden
Edit:
Sorry ik was een beetje snel met m'n vraag, maar voor geïnteresseerden:
Het voorbeeld dat je hier geeft, heb je niets aan.
Hier wordt als voorbeeld 1 INSERT-query genomen. Wanneer deze mislukt, er is dus niets ge-instert, wordt er een ROLLBACK uitgevoerd. Echter, omdat de query is mislukt valt er helemaal niets te ROLLBACK-en! De hele transactie slaat dus nergens op.
Een transactie heeft pas zin wanneer je meerdere INSERT- of UPDATE-queries moet uitvoeren die van elkaar afhankelijk zijn. Zodra er geen verband zit tussen de verschillende records die worden ge-insert of ge-update, dan heb je al geen transactie meer nodig. Met 1 query is een transactie dus altijd overbodig.
De werking ervan snap ik maar ik wilde het graag even in een voorbeeldje zien omdat ik er zelf nooit iets mee heb gedaan, ik denk dat ik aan de hand hiervan wel vooruit kom.