ik ben bezig met een heel membersysteem te bouwen, maar ik wil ook dat ze screenshots kunnen uploaden en een pasfoto van hun zelf, maar moet ik bv. van screenshots meteen een hele nieuwe tabel aanmaken of maak in diezelfde tabel waar ook de andere gegevens staan, daar die kolom met screenshots?
ik doe het d.m.v een link in de DB, dus dat je zeg maar in tabel users (of wat dan ook) een veld zet met image_link, daarin zet je de link naar dat bestand en print je die met
Wat je noemt kan beiden.
Persoonlijk denk ik dat het beter is wanneer je een aparte tabel ervoor aanmaakt. Houdt er wel rekening mee dat je database (en dus je membersysteem) er een stuk langzamer van wordt.
?
Onbekende gebruiker
06-10-2004 20:43
maar hoe pakt ie automatisch de juiste pasfoto bij de juiste id (member) dan?
koppelen d.m.v. een extra kolom maken in je tabel met daarbij het id nummer van je andere tabel bijvoorbeeld?
?
Onbekende gebruiker
06-10-2004 21:17
Kasper schreef op 06.10.2004 20:40
Wat je noemt kan beiden.
Persoonlijk denk ik dat het beter is wanneer je een aparte tabel ervoor aanmaakt. Houdt er wel rekening mee dat je database (en dus je membersysteem) er een stuk langzamer van wordt.
Een database die langzamer wordt van een extra tabel? Dan doe je toch wat verkeerd.
koppelen d.m.v. een extra kolom maken in je tabel met daarbij het id nummer van je andere tabel bijvoorbeeld?
Nee, stel je maakt een extra tabel aan en stel die heet Images
daarin maak je zo en zo 3 velden: id
user_id
image
hier in staat dus een veld met user_id, user_id staat ook in je tabel users (als het goed is), dat is dus de link tussen de 2 tabellen, waardoor je kan zien of de image_link in de tabel 'Images' bij die user hoort.
[offtopic]
wie heb in GODSNAAM DIE GARE INSERT KNOP UITGEVONDEN!!!!
[/offtopic]