gaat nog niet echt ergens over, daarom zolang maar even hier geparkeerd.

ik zoek voor mijn laatste project een mogelijkhied om een aantal afbeeldingen te zippen en dat te downloaden. dat downloaden dat lukt verder wel. het gaat me meer op het zippen. ik ben bekent met de functies van gzip voor tekst. Weet iemand of de mogelijkheid bestaat om afbeeldingen (jpg gif tiff png enz) daar ook in te plaatsen?
de gzip functies zijn tog voor bestanden?
Dus.. moet dat tog gewoon kunnen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee ofzo. Maar ik zoek ff voor je.

[edit]
Hmm, inderdaad.. Zo te zien staat er alleen maar voor string enz. Maar kan je het anders niet met bzip doen?[/edit]
@niek, heb net ff gekeken en bzip lijkt ook alleen maar voor string
je zou ze in dat geval eerst bij elkaar moeten archiveren (in een tarball, ook wel te herkennen aan .tar) en dan gzippen (bekend als .gz, samen dus als iets.tar.gz). Dat is de Linux-manier van doen. Onder de meeste simpele gebruikers is .zip een bekender verschijnsel, en ik vermoed dat je dat ook bedoelt. [google]php zip[/google] levert bij mij al een hele lading klassen/functies/tutorials op waarin dat beschreven wordt.
nee volgens mij is tar de goede weg, wat ik probeer is een reeks afbeeldingen in een bestand te parkeren en geschikt te maken voor download.
Let wel op dat Windows zelf geen Tarballs of Gzip ondersteund. Alleen Zip & CAB (en nog een paar onbekende) worden zonder hulpprogramma's uitgepakt in XP.
mijn winzip opent .gz (gvan de gzip) zonder problemen maar dat is van latere zorg. Winzip open bijna alles

Reageren