Bij het uploaden van een .htaccess file is deze niet meer zichtbaar in mijn FTP (Fetch) programmaatje. Nu wil ik een map verwijderen, maar dat kan niet vanwege het feit dat deze map 'niet leeg' is. Zou dit een .htaccess bestandje kunnen zijn ?! En weet iemand een FTP programmaatje (voor de Mac) waarmee de .htaccess file wel zichtbaar is..?
kun je geen commando's intypen?? dan zou je 'delete .htaccess' moeten typen..
ik gebruik zelf windows met total commander, en daar zit een commandline balkje waarin je dat soort dingen kunt typen.. via mijn ftp programma is het namelijk ook niet meer zichtbaar..
HI!
Bas, ik kan alleen de betreffende map aanklikken en kiezen voor 'delete directory or file' e.d.. Ergens in het verleden heb ik mijn host moeten verzoeken enkele mappen te verwijderen want met mijn FTP programmaatje Fetch lukte toen ook niet. Ik zal ze wel weer een vriendelijk mailtje sturen en wanneer ik wat meer tijd heb op zoek gaan naar een beter geschikt FTP programma.
Waarschijnlijk is je .htaccess een verborgen bestand op je webserver. En dan kan je hem niet weghalen. Even zoeken op het forum van de website die je zelf hebt gegeven leveren onder andere de volgende resultaten op:
- Fetch can be see hidden files ?
- hidden files (1)
- hidden files (2)
HI!
Ben'k weer...
Heb even gekeken en inderdaad Fetch laat nu het .htaccess bestandje gewoon zien als ware het welk ander bestandje ook. En ik kan het verwijderen !
Echter 1 nadeel, na deze instelling in Fetch te hebben aangepast staan er ook allerlei, tot dusver ontzichtbare bestanden, als .bash_profile of .bash_logout in de _root van je directories. Voor het overzicht is het dus handig om na het verwijderen van zo'n .htaccess bestandje je instellingen weer aan te passen !