Dames en Heren,
Ik ben eigenlijk nog zo'n newbie, dat ik zelfs niet weet hoe ik het moet opzoeken....
Ik ben bezig mezelf te bekwamen in PHP en dacht dat te doen door maar meteen een Esperanto woordenboek te maken. Ik ben nu zover dat ik daadwerkelijk een woord kan invullen, aan kan geven of het een esperanto woord is, of een nederlands woord en de vertaling wordt erbij gezocht. Tot zover vlekkenloos.
Nu wil ik de code uitbreiden. Als een woord niet gevonden wordt, dan moet de opvrager de mogelijkheid krijgen het woord toe te voegen aan de database.
Hier is een stukje code:
<?php
// De database is geopend, nu actie ondernemen naar aanleiding van hetgeen is aangevinkt
$sql="SELECT * FROM vortaro WHERE ";
echo ("<B> Gevonden resultaten voor <BR><U>".$woord."</U></B><BR>");
switch ($keuze) {
case "e-n" :
// Er is gekozen voor esperanto-nederlands
$sql .= "esperanto = '{$woord}';";
$resultaat=mysql_query($sql);
$aantal_rijen=mysql_num_rows($resultaat);
if ($aantal_rijen==0) {
echo ("<I>Sorry, niets gevonden</I>");
// hier moet kode komen om de mogelijkheid te geven om
// een woord aan de de database toe te voegen
}
else
{
echo ("<OL>");
while ($rij=mysql_fetch_array($resultaat,MYSQL_ASSOC)) {
echo ("<LI>".$rij["nederlands"]."</LI>");
}
}
break;
case "n-e" :
$sql .= "nederlands = '{$woord}';";
?>
Wat zou nu een goede manier zijn om verder te gaan?
Een html-pagina includen is een mogelijkheid, maar hoe voorkom ik dan dat de gebruiker voor de tweede keer het woord moet ingeven?
Een form binnen de code? Ik heb gezien dat je in de code ?> kunt gebruiken om een form in te geven, maar hoe doe je dan de afhandeling zonder dat je opnieuw moet connecten naar een database.
Hulp is, zoals altijd, uiterst gewenst en wordt op prijs gesteld. Eventuele verwijzingen naar bronnen waar ik een oplossing kan vinden, zijn ook welkom.
1.052 views