Ik heb het volgende ik heb in een database gekeken naar de unieke competitieid's dan heb ik bij die competitieid's de competitie's bij gezocht en in een dropdown gezet maar in de drop down zie ik alleen ()
<?
$sql2 = "SELECT competitieid,competitie,land FROM voetbal_competities WHERE competitieid='".$competitieid."' order by land";
$query2 = mysql_query($sql2);
$aantalrij = mysql_num_rows($query2);
$sql2 = "SELECT competitieid,competitie,land FROM voetbal_competities WHERE competitieid='". $competitieid."' order by land";
$result2 = mysql_query($sql2);
$aantalrij = mysql_num_rows($result2);
$competitieid in $sql2 komt natuurlijk maar 1 keer voor. Deze variabele bevat op dit moment alleen het laatst geselecteerde id uit $sql. Als je voor alle wedstrijden de bijbehorende competitie gegevens wilt tonen, zul je toch ergens een loop erin moeten verwerken die door de resultaten van de eerste query loopt.
Beter nog schrijf je alles in 1 query. Je selecteert de unieke id's uit de ene tabel, en zoekt met dezelfde query de bijbehorende gegevens uit de andere tabel erbij. Dat zal iets worden als:
SELECT
w.competitieid,
c.competitie,
c.land
FROM
voetbal_wedstrijden AS w
LEFT JOIN
voetbal_competities AS c
ON
w.competitieid = c.competitieid
GROUP BY
w.competitieid
Query is niet getest, maar zoiets zal het wel worden...
Je controleert nergens of de query wel gelukt is? Dat zul je wel moeten doen. Zorg daarnaast dat je variabelen altijd buiten quotes plaatst. Dus:
<?php
echo '<option value="'.$competitieid.'">'.$competitie.'('.$land.')</option>';
?>