ik krijg dit: Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in c:\appserv\www\onlinegastenboek\reacties.php on line 4

op dit scriptje:
<?php
include("connect.php");
$s = "SELECT * FROM `reacties` WHERE id2 = '$idr' ORDER BY `id` DESC LIMIT $pag1, $pag2" //maak de var $s aan.
$r = mysql_query($s) or die(mysql_error()); //maak de var $r aan.
while ($rij = mysql_fetch_array ($r) ){
print("
blabla dit boeit ff niet
");
}
?>

weet iemand hoe het zit... dan zal ik je heel dankbaar zijn
Op de regel die begint met $s = ... ben je de ; op het einde vergeten.

Verder is het netter om de variabelen buiten quotes te halen, en is id2 lijkt me een integer dus zijn de '-en niet nodig.

Kom ik uit op deze code:

<?
include('connect.php');
$s = "SELECT * FROM `reacties` WHERE id2 = ".$idr." ORDER BY `id` DESC LIMIT ".$pag1.", ".$pag2;
$r = mysql_query($s) or die(mysql_error());
while ($rij = mysql_fetch_array($r)){
print('blabla dit boeit ff niet');
}
?>
mijn script is nu:

<?php
include("connect.php");
$s = "SELECT * FROM `reacties` WHERE id2 = '$idr' ORDER BY `id` DESC LIMIT $pag1, $pag2"; //maak de var $s aan.
$r = mysql_query($s) or die(mysql_error()); //maak de var $r aan.
rest....
?>

maar nu krijg ik een hele rare error nog nooit meegamaakt: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1 ..... iemand een idee
nu dit:

<?php
include("connect.php");
$s = "SELECT * FROM `reacties` WHERE id2 = '$idr' ORDER BY `id` DESC LIMIT $pag1, $pag2"; //maak de var $s aan.
$r = mysql_query($s); //maak de var $r aan.
print("
blabla
");
}
?>

error: Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\appserv\www\onlinegastenboek\reacties.php on line 5
en
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\appserv\www\onlinegastenboek\gastenboek.php on line 6
Ik zeg niet voor niets variabelen buiten quotes halen en tabs gebruiken etc... Maar goed als je dat wil negeren moet je het zelf weten.

Antwoord op je vraag dan maar:
Weet je zeker dat je verbinding hebt met de database?
Zo ja, weet je zeker dat er gegevens in de tabel `reacties` staan?

-edit-
BTW, gebruik ook goede namen voor variabelen. $r en $s kun je best gebruiken en het levert nu ook geen problemen op. Maar als je over een jaar weer naar je script kijkt om iets te veranderen zul je ontdekken dat het best handig was geweest om eens wat netter te werken en de variabelen bijvoorbeeld $result en $row te noemen...
Ook tabs gebruiken en superglobals gebruiken hoort daarbij. Het is allemaal niet verplicht maar wel veel netter en vooral handiger. Het kost niet eens moeite om het goed te doen..
ik heb het al klein dom foute :X

Reageren