Hallo allen, ik probeer een selectie te maken uit twee tabellen. Ergens doe ik iets fout. Select uit afzonderlijke tabellen gaat goed. Dit is een stuk van de code:
$sql = 'SELECT id,activiteit,ownsplaatsenid,edatum,id.plaatsen,plaats FROM tabel1,tabel2';
id.plaats en plaats komen uit tabel2 de rest uit tabel1
De resultaten laat ik zien met:
echo $row['id']." ";
echo $row['evenement']." ";
echo $row['ownsplaatsenid']." ";
echo $row['edatum']." ";
echo $row['id.plaats']." ";
echo $row['plaats']." ";
echo "<br>";
Waar staat een goede Nederlands of Engelstalige mysql handleiding?
Gtz,Erik
ik ben nieuw en eigenwijs (geintje) wil graag iets leren. Hoezo wordt de query niet uitgevoerd? Als ik 1 tabel gebruik gaat het goed. Zie code:
<?
include "connect.php";
$db = mysql_connect($databasehost,$username,$password);
mysql_select_db($databasename,$db) or die("no connection to the database");
//Your connection seems to be alive, otherwise you would recieve a no connection.
$sql = '
SELECT
tabel1.id,
tabel1.activiteit,
tabel1.ownsplaatsenid,
tabel1.edatum
FROM
tabel1';
$db = mysql_connect($databasehost,$username,$password);
mysql_select_db($databasename,$db) or die("no connection to the database");
//Your connection seems to be alive, otherwise you would recieve a no connection.
$sql = '
SELECT
tabel1.id,
tabel1.activiteit,
tabel1.ownsplaatsenid,
tabel1.edatum
FROM
tabel1
WHERE
tabel1.ownsplaastenid=tabel2.id';
$sequal="SELECT * FROM tabel1 as t1, tabel2 as t2 WHERE t1.ownsplaatsenid=t2.idplaatsen");
id.plaatsen zal ik als ik jou was hernoemen naar idplaasten
door SELECT * te gebruiken selecteer je alle velden in de tabellen en met as kun je een veld of tabel koppelen aan een makkelijkere naam bijv t1 en t2 dan koppel je de tabellen vervolgens weer aan elkaar met WHERE t1.<veld>=t2.<veld>
Dank voor het meedenken en de reacties. Ik had in de where een fout gemaakt. Twee zaken vergeleken die niet gelijk kunnen zijn verwees in tabel 2 naar de verkeerde kolom/veld.