Hallo,

Ik wil een textfile (door php laten) maken met dit erin: elk 6letterig wachtwoord, beginnend met ur en verder alleen kleine letters, gevolgd door een :. hoeveel MB denken jullie dat het kost? ik kwam uit op een ruime 3.

Mvg,
Jonathan
kleine letters zou inhouden 26 mogelijkheden
cijfers zou inhouden 10 mogelijk heden
dus 36 mogelijkheden per teken

36 x 36 x 36 x 36 = 1.679.616 = totaal aantal mogelijkheden

1.679.616 * 7 = 11.757.312 = totaal aantal tekens

ik weet alleen niet hoeveel bits/bytes 1 teken in neemt
Maar dan zou je dan eenvoudig moeten kunnen berekenen
Het verschil tussen utf8 (utf16, anyone?) en een oud 4bit dos encodering? :+
Killerpuppy 1CHAR == 1BIT, ik weet zelf weer niet hoe bits naar bytes maargoe (geloof ik *6 ofzo)
wie zegt dat het een char is?

ligt er als ik me niet vergis zitten er 8 bits in een byte
Ik wilde om MD5's te kraken eens een wachtwoorden archief aanleggen met bij elk wachtwoord hun MD5 code; om vervolgens op basis van de MD5 hash het wachtwoord terug te zien.

Gezien 90% van alle wachtwoorden 5 tot 9 karakters heeft, met 'enkel' [a-zA-Z0-9], leek me dit een haalbaar idee..

Na een uurtje ratelen zat m'n hardeschijf (bijna 200 GIG was nog vrij) vol met data, en het script was nog verre van halverwegen, het was geloof ik net begonnen met 7-karakter-wachtwoorden.. dus euhm.. het kan hard oplopen :P
YPM schreef op 09.01.2007 21:34
Killerpuppy 1CHAR == 1BIT, ik weet zelf weer niet hoe bits naar bytes maargoe (geloof ik *6 ofzo)

1 teken is een byte, denk niet dat je in een 1 of 0 kunt zien welke van de 26 letters het is... ASCII is 7 bits en UTF-8... raad maar es :P

Reageren