Beste mensen,

Ik ga een nieuwe site bouwen voor een mountainbike team. Ik heb eerder sites gebouwd maar dan in frontpage. Nu ga ik de site in PHP-vorm gieten. Heb inmiddels een domeinnaam geclaimd en krijg binnenkort ftp-gegevens.

Mijn vraag: Hoe ontwerp ik in Photoshop een site met php mogelijkheden?

Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied, ben op zich vrij bekend met photoshop, maar heb nog nooit eerder met PHP gewerkt. (niet meer dan inloggen en een itemtje aanmaken dan..)

Wie heeft er tutorials op dit gebied of kan me hierin adviseren?

Thanx!
ten eerste: Je gebruikt geen photoshop voor het maken van php pagina's dit gebruik je enkel voor de layout van je pagina.

Je bouwt gewoon de volledige site (met slices!) in photoshop. Deze exporteer je naar HTML dmv. file > save for web(HTML and images). daarna open je dit in je favoriete teksteditor. Dit kan notepad zijn of zelfs frontpage, wat ik je niet aanraadt.

Daarna ga je je site programmeren. en voordat je daaraan begint zal k maar eens een deel van de PHP handleiding gaan lezen of een PHP boek kopen.
Ciro, wat jij wil is voor de meeste mensen een proces van weken of maanden. Sowieso kun je een site niet echt in PHP maken, PHP is slechts een soort engine achter je site. Je zult eerst overweg moeten kunnen met HTML en CSS en daarna dus nog met PHP.

Als je ook nog eens Photoshop moet leren dan wens ik je heel veel succes, het zou echt goed zijn als het je op korte termijn allemaal lukt.

Via google kun je heel veel vinden. PHP op deze site, Photoshop op 100000 andere sites en HTML op bijvoorbeeld handleidinghtml.nl.
Ik ben het niet met Jurgen eens. Het is wel een feit dat Photoshop en PHP werkelijk niets met elkaar te maken hebben, maar ik zou zelf slicen en opbouwen en niet via save for web (HTML).

Reageren