Ik ben bezig met een website, compleet in XHTML PHP en CSS. Opzich heb ik geen problemen met het maken ervan, behalve met 1 ding: het positioneren van de div's. De site bestaat uit 5 divs:
Header => De header. Een banner eigenlijk. Een vaste breedte en hoogte dus.
Menu => Menu
Content => De content
Footer => Helemaal onderaan de pagina een gecentreerd regeltje.
Container => Alle bovenstaande divs zitten in een container, zodat ik ze kan centreren. (margin-left: auto; margin-right: auto;)
maar in igg als je geen hoogte en breedte opgeeft bij divs zijn zijn ze scale-able maar dat is best lastig bij het menu, dus daar moet je wel een width opgeven;)
het is ook handig om een kleinere header te maken dan de div groot is, dan zit daar ook nog wat speling in.
@Newb
Das javascript.. dat is mn laatste redmiddel, maar liever CSS.
Ik zal even een voorbeeldje maken wat ik nou eigenlijk wil, want volgensmij snappen jullie het niet .
@Dion
Zo heb je niets or ?? :S je stelt nergens een hoogte in ofzo.
zo krijg je um mooi in het midden en de menu div float: left en inhoud float: right, footer: clear:both. ik heb zelf ook dit probleem gehad, je kan de menu div niet automatisch laten meegroeien wanneer de inhoud groter wordt wat je moet doen is de container dezelfde achtergrond geven als het menu links zodat het lijkt alsof hij groter wordt. ik heb hier al is een topic over gestart Hier daar staat het in beschreven