ik wil mij eerst ff voorstellen.
Mijn naam is Mike en ik maak gedeeltelijk websites en programma's voor A.G WebDesign. Ben 26 jaar oud. Woonplaats: Amsterdam.
Zo dat ben ik dus :-P
Nu mijn vraag:
Ik ben bezig met een uigebreid mailsysteem voor een klant. Normaal had ik de code voor het versturen van contact formuliertjes etc. Nu wil ik de mogelijkheid bieden om een ontvanger optegeven in het formulier en het ingevulde formulier vervolgens naar het opgegeven adres laten sturen via de browser van de bezoeker.
Heeft iemand misschien een stuk code voor mij om deze te verwerken met mijn standard script?
Voor verdere vragen gewoon ff replie!
Alvast bedankt!
Gewoon in het formulier een veld opgeven met bijvoorbeeld: mailnaar
En dan in de formulierverwerking
$to = $_POST['mailnaar'];
en dan gewoon mailfunctie:
mail ($to,$onderwerp,$bericht,$headers);
Should do the job :)
Ik had dit al geprobeerd, maar het werkte niet. Na het versturen van het formulier geeft die wel aan dat het bericht correct is verzonden, maar komt nooit aan.
Geef eens wat code?
Ik gebruik zelf ook zoiets, zodat mensen zelf ook een bericht krijgen van wat ze hebben ingevuld, alleen dan met wat andere variabele naampjes..
<?php
$Mail = $_POST['Mail'];
mail($Mail, $subject, $message, $headers);
?>
En in HTML:
Logisch dat er weergeven word dat de mail verstuurd is, je controleert het niet eens! Je moet het wel even met een if-else aangeven!
En je gebruikt de mailfunctie nogal vreemd.
Hij word verstuurd naar $to. Het onderwerp is $emailontvanger. Het bericht is $subject2. En je headers zijn ook nogal vreemd..
[edit]
Ik had bovenstaande beter kunnen editen, sorry..
[/edit]
Logisch dat er weergeven word dat de mail verstuurd is, je controleert het niet eens! Je moet het wel even met een if-else aangeven!
En je gebruikt de mailfunctie nogal vreemd.
Hij word verstuurd naar $to. Het onderwerp is $emailontvanger. Het bericht is $subject2. En je headers zijn ook nogal vreemd..
[edit]
Ik had bovenstaande beter kunnen editen, sorry..
[/edit]
De controle zit in het html gedeelte niet in het verwerk script, deze wordt gewoon geincluded vanwege mijn server. Deze heefd safemode aanstaan, dus vandaar.
{Sorry, stuurde de verkeerde code, is geeditted, kijk maar ff...}
Dan heb je het nog verkeerd...
Na de 3e komma is alleen het bericht, nu krijg je er allerlei andere zooi bij die volgens mij niet belangrijk is?
Bedankt voor de reacties, probleem opgelost!
Greetz,
Mike S. ;)
P.S:
1 vraag nog. Hoe kun je voorkomen dat als je via deze mannier een mail stuurd dat deze dan niet in de Spam map van bijv. hotmail teregt komt terwijl het geen spam is?