We hebben een database waarin alle klantgegevens staan. Nu zou ik graag willen dat klanten zich online in kunnen schrijven voor een cursus, en dat ze door middel van de combinatie klantnummer/postcode (o.i.d.) in hun klantgegevens kunnen. Het probleem is dat ik niet wil dat klanten in ONZE database lopen te klooien, dus zou er in MySQL een soort tussendatabase moeten komen. Zeg maar een kopie van een aantal tabellen van onze hoofddatabase. Dat kan ik wel, maar nu komt het probleem:

Ik wil de gegevens uit de online database naast onze 'eigen' gegevens laten zien, en waar nodig over kunnen nemen (als klanten bijvoorbeeld gegevens wijzigen). Kan iemand me daarmee op weg helpen? Ik zoek geen uitgekauwde PHP-scripts, alleen een duwtje in de rug over de structuur van het geheel.

Overigens meen ik me te herinneren dat er hierover eens een eerder is gepost, maar die kon ik niet vinden...
Alvast bedankt!
Dirk
dan moet je dus een php script schrijven die alleen de klantgegevens laat zien en laat wijzigen

dus

een login met klantnummer/wachtwoord

en een overzicht van de gegevens
en een pagina voor het wijzigen van de gegevens
Klopt. Maar dan komt mijn probleem: ik wil de nieuwe gegevens (in de online database) vergelijken met de oude (in onze 'eigen' database. Met vergelijken bedoel ik dat ik beide records naast elkaar wil hebben, om zo de aangepaste gegevens na te kunnen kijken en over te kunnen nemen naar onze eigen database. Schematisch:

- Klant vult klantnummer/wachtwoord in en krijgt zijn gegevens te zien
- Klant wijzigt gegevens
- Ik open databases (online en offline)
- Ik krijg een overzicht van de gewijzigde online gegevens.
- Ik open onze eigen, offline database
- Ik kijk de gewijzigde gegevens na en kan ze direct overnemen (vervangen dus) naar onze eigen offline database.

Zoiets dus... vooral het stukje 'overnemen naar onze eigen database' is het probleem!
je kunt toch gewoon de zelfde database gebruiken of zie ik dat nu verkeerd
scheelt je een hele hoop werk
Net wat Donhertog zegt, het is niet mider veilig hoor als ze van de zelfde database gebruik maken. Ligt er maar net aan hoe je script!
Het gaat me niet zozeer om de veiligheid, maar om het feit dat ik de controle wil houden over klanten die in de database zitten. Het zou je verbazen hoe vaak klanten hun eigen gegevens fout invoeren. Dan zie je weer eens een inschrijving voorbijkomen met MEVROUW Marco Huppelepup uit Den Haag...

Het scheelt inderdaad een HELE berg werk als ik mijn eigen DB gebruik, maar als extra controle (en een stukje service naar klanten toe) leek het me een idee. We hebben een DB met meer dan 200.000 contacten erin, en het bijhouden ervan kost een hoop tijd...

Reageren