En nog steeds ben ik van mening dat als je als programmeur zo graag een richtprijs wil, dat je een onzekere en luie programmeur bent die weinig van business begrijpt.
Het is helemaal geen moeite om als programmeur te zeggen "ik ben 40 euro per uur en ik verwacht, afhankelijk van details en verdere uitleg, tussen de 10 en 20 uur kwijt te zijn" en dan weet de potentiële klant meteen of je überhaupt bent wat hij zoekt. Zucht.
En nog steeds ben ik van mening dat als je als programmeur zo graag een richtprijs wil, dat je een onzekere en luie programmeur bent die weinig van business begrijpt.
Is maar hoe je het zegt...
Ik wil zeker geen 40 euro per uur. Maar het is toch normaal dat je eerst wil weten waarvoor je het doet... Je kunt het script zo volledig maken en dan 5 euro krijgen voor de moeite...
Werken per uur vind ik niet echt van toepassing, want wie controleert het??
Als hij nu bijvoorbeeld zegt : 20 euro voor alles, wie wilt reageert.
volgende dag: 30 euro voor alles, wie wilt reageert.
En wie het voor de laagste prijs doet mag het maken. Als de veiligheid en afwerking de wensen overlaat, kan er opnieuw verdergegaan worden.
volgende dag:40 euro voor alles, wie wilt reageert...
Ook ik ben je graag van dienst.
Reeds enkele dagen geleden heb ik je een PM gestuurd met wat referenties. Mogelijk dat je dat berichtje gemist hebt, dus post ik hier even een reply.
Je kan me steeds bereiken via mijn profiel, daar staan verschillende contactmogelijkheden ingevuld