Hallo beste forummers...;

Ik vind niet direct een oplossing voor mijn probleem ondanks verschillende topics die heel nauw aansluiten met hetgeen ik wil doen...

Ik heb dus een login systeempje en als een user inlogd slaat deze de huidige tijd op.

Ik kan dan met een sql query alle namen uit de database halen die bijvoorbeeld de laatste 2 minuten online waren.

bijvoorbeeld

ik log in om precies 18:00 ->> ik sla deze tijd op in kolom tijd

sql query -->> selecteer de gebruiker vanuit database waar tijd > ( huidige tijd - 5 minuten )

$sql = "SELECT naam FROM leden WHERE tijd > DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 2 MINUTE)";

Stel ik log uit.....de huidige tijd wordt hier niet gewijzigd....

Ik sluit alles af en morgen start ik de browser weer op om 18:00...en wat zie ik: ik word uit database gehaald omdat de tijd nog altijd op 18:00 staat.

Dus dat klopt niet ... ik blijk ingelogd als is dat niet zo....

Ik moet waarschijnlijk een kleine aanpassing doen aan die string en ene die goed werkt zonder bugs...

iemand een idee

alle hulp is welkom

mvg

Bart

om de vervelende foutmeldingen niet te zien
Vervelende foutmeldingen bestaan niet en je kunt eenvoudiger je ogen sluiten. Daar bereik je hetzelfde resultaat mee, maar er bestaat een kans die iemand anders je dan even helpt met de bug die in jouw systeem zit.

Gebruik ALTIJD error_reporting(E_ALL); ! Het is de enige manier om netjes te (leren) scripten.
een pagina verversen met

echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0\">";

is dat goed?
Ik vrees, als je geen url opgeeft en een waarde van 0 voor de tijd, dat de pagina zichzelf oneindig gaat refreshen.

Reageren