Goede avond,

Hoe kan het dat hij in het dropdown menu de laatst toegevoegde categorienaam in de database niet laat zien? Dus als ik er een nieuwe naam aan toevoeg dan laat hij die niet zien.

-pluche
-hout
-algemeen (deze laat hij niet zien)

<?php 
include("login.php"); 
$connection = mysql_connect($hostname,$user,$password) or die ("Sorry maar ik kan geen contact met de database maken");
$db = mysql_select_db($database,$connection) or die ("Sorry maar ik kan geen contact maken met de categorieën");
$query = "SELECT cat_naam FROM spel_categorie ORDER BY cat_naam";
$result = mysql_query($query) or die ("Sorry maar ik kan de categorieën niet weergeven");
echo "<select class='select' name='categorie'\n";

while ($row = mysql_fetch_object($result)){

echo "<option value='$row->cat_naam'>$row->cat_naam</option>";
}

if (IsSet($_POST['geweest']))
	  {
	  echo 'VALUE="'.$_POST['categorie'].'"';
	  }
echo "></select>";
	  ?>
De code ziet er wel goed uit volgend mij.

Verander de select query eens in:

SELECT SQL_NO_CACHE cat_naam FROM spel_categorie ORDER BY cat_naam

Wordt de laatste categorie later wel getoond?

edit:

Dit is trouwens een raadsel voor mij, maar heeft niets met je probleem te maken:
<?php
if (IsSet($_POST['geweest']))
{
echo 'VALUE="'.$_POST['categorie'].'"';
}
echo "></select>";

?>

edit2:

Voer de originele select query eens uit in PHPMyAdmin (of vergelijkbaar programma). Geeft dit wel het gewenste resultaat?
Nee, niets helpt.

Dat raadsel voor jou heb ik ooit eens in een php-cursus geleerd. Als je iets vergeten bent in te vullen in het formulier en je moet dus terug, dan onthoud hij de gegevens die erin gezet zijn.

Bij edit 2.
Ik weet niet goed hoe dit moet. Ik heb de regel al in MyAdmin gezet en dan zonder "" eromheen. Dan krijg ik gewoon mijn spel_categorie tabel weer te zien. Als ik er wel "" komma's omheen zet geeft hij een foutmelding.
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '"SELECT cat_naam FROM spel_categorie ORDER BY cat_naam"' at line 1
Net weer iets vreemds ontdekt.

Ik laat alles op alfabet zetten in de tabel.

Ik dacht dat de laatst toegevoegde categorie niet werdt getoond maar het is de eerste categorie aan het begin van het alfabet.

Algemeen
Hout
IJzer
Plastic
Pluche

Als ik nu algemeen eruit haal dan zou hout bovenaan komen te staan.
Maar in het dropdown menu zie je hout dan niet maar ijzer als eerste.
Dus hij laat de eerste van het alfabet niet zien.

Reageren