ik zit met het volgende probleem: ik heb een layout die rekbaar is (of in ieder geval hoort). Ik heb deze gesliced en hij is hier te vinden. Nu zie je dat dat rekken niet helemaal goed gaat, in tegendeel zelfs. Ook heb ik een screenshot van hoe het er in Photoshop uitziet, dat kun je hier vinden. Je ziet dat ik wil dat slice nummer 7 de content bevat en dat de achtergrond daarvan wordt weergegeven. Het is de bedoeling dat de slices nummer 10 en 11 meerekken met de grootte van slice 7. Dit gebeurt echter niet.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Wat je dus wil is dat de achtergrond steeds wordt herhaald over de y-as (verticaal). Maak hiervoor gewoon een plaatje van 1 pixel hoog en x pixel breedt (zo breed als je site b.v.).
Nee dat is niet helemaal juist, ik wil dat de slices 10 en 11 (op het screenshot) meerekken met het contentvlak, dus dat ze hun eigen hoogte aanpassen aan de hoogte die in het contentvlak wordt gemaakt. Nu zie je echter dat er overal gaten inzitten.
Ga je dan eens verdiepen in het maken van een layout met divs en css. Jou site is in een table, dus de indeling klopt niet helemaal meer, kijk maar eens naar je broncode. Ik zou zo zeggen, hou die afbeeldingen, maar ga redesignen met Divs, dan kom je er wel uit.
@Jan: ja ik weet dat DIVs de standaard zijn tegenwoordig maar ik zit zelf nog helemaal in het tabel-tijdperk, beetje slecht eigenlijk :P
Vandaar dat ik nog wat vraagjes heb. Als je hier kijkt zie je namelijk dat er een aantal dingen niet kloppen:
- ten eerste zie je dat er een groot stuk aan overflow (o.i.d.) is onder de tekst. De hoogte van die 2 divs is op 100% ingesteld en ik weet dus niet waarom hij ze dan zo groot maakt.
- dan zie je ook dat de balk "Middagrust.nl is onderdeel..." door de tekst heen loopt, deze balk heb ik bottom: 0px; meegegeven omdat ik hem gewoon helemaal onderaan wil hebben
Weten jullie misschien hoe deze dingen op te lossen zijn? Ook zou ik graag de hele boel centreren, maar ik weet niet he je dat goed doet als alle divjes absolute geposisioneerd zijn (relative gaf een andere weergave in IE dan in FF)
bedankt voor jullie aandacht en ik hoop dat ik het opgelost kan krijgen want het heeft een beetje haast en ik ben niet zo goed met divjes =\