Ik had al een postje gemaakt vannacht, maar zoals ik lees is die wat onduidelijk. Excuses (A)
Ik heb een tabel met producten, daarin staat bijvoorbeeld "artikel:" en "url-klein" url-klein is eenp laatje.
Er zijn meerdere artikelen met dezelfde url naar een plaatje, en deze wil ik dus netjes naast het plaatje laten uitdraaien. Dus eenmalig het plaatje tonen met daarnaast alle artikelen die dat plaatje ook hebben.
Momenteel draai ik mijn lijst uit zoals hieronder beschreven, dus alles apart:
Jouw code ziet er wat vreemd uit en er mist nog wel het e.e.a.
- Geen fouthandeling, je neemt aan dat alles goed gaat. In werkelijk gaat alles vroeg of laat fout.... Met een @ onderdruk jij zelfs foutmeldingen!
- Wanneer jij kolomnamen als 'url-klein' in jouw database hebt staan, dan ben je waarschijnlijk een groot liefhebber van die gore backtics ` die je later nog meer problemen (kunnen) bezorgen... Gebruik nooit backtics `, MySQL heeft die verzonnnen om fouten te verbergen. Maar vroeg of laat ben je toch de klos.
- $result['Artikel:'], vanwaar die dubbele punt?
- Je gebruikt $find in jouw query en pas verderop in de code ga je iets doen met $find. Duidelijk gevalletje van een paard achter de wagen gespannen.
- Wanneer jij per plaatje de bijbehorende artikelen wilt hebben, zul je in php een lus moeten maken die checkt of een record hetzelfde plaatje heeft en er dan wat mee doet.
Tip: Gebruik enkele quotes in php, met als uitzondering de dubbele quotes om een query. Zul je nog een hoop plezier van krijgen.
Jouw code ziet er wat vreemd uit en er mist nog wel het e.e.a.
- Geen fouthandeling, je neemt aan dat alles goed gaat. In werkelijk gaat alles vroeg of laat fout.... Met een @ onderdruk jij zelfs foutmeldingen!
- Wanneer jij kolomnamen als 'url-klein' in jouw database hebt staan, dan ben je waarschijnlijk een groot liefhebber van die gore backtics ` die je later nog meer problemen (kunnen) bezorgen... Gebruik nooit backtics `, MySQL heeft die verzonnnen om fouten te verbergen. Maar vroeg of laat ben je toch de klos.
- $result['Artikel:'], vanwaar die dubbele punt?
- Je gebruikt $find in jouw query en pas verderop in de code ga je iets doen met $find. Duidelijk gevalletje van een paard achter de wagen gespannen.
- Wanneer jij per plaatje de bijbehorende artikelen wilt hebben, zul je in php een lus moeten maken die checkt of een record hetzelfde plaatje heeft en er dan wat mee doet.
Tip: Gebruik enkele quotes in php, met als uitzondering de dubbele quotes om een query. Zul je nog een hoop plezier van krijgen.
Het is niet mijn database Frank :) Dus Artikel: is een kolom in een excel bestand van die persoon. Dat bestand wordt uit een verkoop systeem gegenereerd welke ik importeer naar de database. Deze kleine aanpassingen moeten nog worden doorgevoerd zoals url-klein en artikel: Ik was me er niet van bewust dat ik er later nog problemen mee zou krijgen dus alvast bedankt daarvoor :D
Maar, het script dat ik je liet zien draait wel en is natuurlijk een ruwe versie.
Alle producten komen netjes onder elkaar te staan, en die lus is nou juist waar ik problemen mee heb... Ik heb daar nog geen ervaring mee :$
Nog even opgesomt: Alle producten komen onder elkaar te staan, en dus ook bijvoorbeeld 3 producten onder elkaar met hetzelfde plaatje, terwijl ik die producten dus eigenlijk netjes allemaal naast 1 plaatje wil hebben.