Hallo ik heb een vraagje.

Ik heb een spel maar nou maakt hij teveel serverload dus heb ik het een en ander aan moeten passen.
Ik heb mijn php files via mijn domein lopen maar mijn Sql alleen via een andere link.
Nu werkt alles alleen registreren wil hij de gebruiker niet toevoegen in mijn Sql.
Nu is mijn vraag hoe komt dit en waar kan dit aan leggen ?

M.v.g. Erik Kraijenoord
heb je MySQL met remote control ?
De meeste webhosts zetten dat uit.
Remote control wat houd dat presies in, ben namelijk nog niet zo bekend met Sql.

P.s. hoe kan het dat de rest dan wel werkt of maakt dat niet zoveel uit ?
Niet veel webhosts hebben hun (mysql-)database naar buiten open staan. Toch bestaan er genoeg, dus opzich is het niet verwonderlijk :). Het feit dat het verder prima werkt betekend in ieder geval dat dit niet de verklaring is.

Echo de query's eens en probeer die eens uit in PhpMyAdmin o.i.d, dan kom je er vanzelf achter wat de foutmeldingen zijn.
Hoe ziet het stukje code eruit dat je gebruikt om de insert uit te voeren? Niet het hele script a.u.b, alleen het relevante stukje code.
Welk stukje bedoel je presies waarbij hij het in de Sql toevoegt ?
Ik lees dit stukje maar ik snap dan niet waarom de rest het wel gewoon doet.

Hosting bedrijf:

Vanuit uw eigen PC verbinden met MySQL

Om de veiligheid van uw databases en onze server te waarborgen, is het niet mogelijk vanuit externe lokaties direct met de MySQL poort verbinding te maken. Dit zorgt namelijk voor een veiligheidsrisico dat wij liever uit de weg gaan.
Precies! Zij staan het dus niet toe om van buitenaf de database te benaderen. Je kunt uitsluitend via hun webserver de lokale (localhost) database benaderen.
Maar waarom werkt de rest dan gek genoeg wel dat snap ik dan ook niet.
Misschien, nouja... heeeel misschien heb je wel leesrechten maar geen schrijfrechten? Waardoor je wel paginas kunt uitlezen, maar niks kunt toevoegen ofzo.
Het is een online maffia game dus gegevens worden continu door verwezen dus vind het best raar.
Ik zal morgen mijn hosting bedrijf effe om info vragen.

Jullie in iedergeval bedankt voor deze informatie ;)

Reageren