Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Heb mijn pc opnieuw geinstalleerd! Xp Home erop gezet.
Ik heb een phillips externe harde schijf.
Deze deed het prima voor formateren van pc.
Voor formateren pc los gekoppeld en pc opnieuw geinstalleerd.
Systeem : NTFS
Partitie 2 : NTFS
Externe : Fat 32 ( was voor formateren ook Fat 32)
Nu herkent de pc de externe wel maar kan niet meer erin komen!
Pc wil de schijf formateren en zegt dat er geen data op staat!
Hij kan dus niet leeg zijn! Heb hier niks mee gedaan!
Weet iemand een oplossing dat ik toch bij mijn data kan komen???
Vind dit erg raar!
Alvast bedankt

Groetjes Monique
Heb je hem al aan een andere computer geprobeerd?
heb geen andere pc!
Je kan natuurlijk even vragen bij de buurman of een van je vrienden misschien...?
En je kwam naar een PHP-forum want je dacht die weten wel wat van harde schijven? :p

Is het een externe HDD met USB? Werkte het direct toen je het USB-stekkertje in de computer stak, of moest je eerst drivers installeren? In het laatste geval zou ik de (indien bijgeleverd) cd van de HDD nog eens in de computer gooien.

Het volgende is waarschijnlijk niet van toepassing (je probleem trad op na herinstallatie van XP, wat mogelijk aangeeft dat het probleem ligt bij je je nieuwe installatie i.p.v. bij je externe HDD. Zou erg toevallig zijn als je externe HDD gecrashed is juist nadat je XP geherinstalleerd hebt), maar voor de zekerheid toch maar even:

Met CHKDSK zou je misschien eens kunnen kijken of er iets fout is? Ik weet alleen niet of dat ook werkt bij externe HDD's, maar ik verwacht geen problemen.

Hoor je geen gekke geluiden uit je externe HDD komen? Hoor je die wel, en wil je nog data redden, de schijf direct niet meer gebruiken en in een anti-statisch zakje gooien. Dan is het namelijk een fysieke fout.

Hoor je het niet, dan is het mogelijk een softwareprobleem. Probeer het in dat geval eens op een andere computer of laptop zoals al eerder voorgesteld, dat is nu juist het gemak van een externe HDD. :)

Druk ook liever niet op het knopje 'formatteren'. Data is dan eventueel nog wel terug te halen, zolang je niks meer naar je HDD schrijft, maar maakt het wel wat lastiger.
Nou ik heb de externe geprobeerd op een laptop met win 98 en op een andere pc met win xp prof. Geeft steeds hetzelfde aan.
Weet iemand wat ik nog kan proberen zonder de externe te moeten openen??
Jammer als ik hem toch moet formateren!
Alvast bedankt iedereen voor de reacties!
Je kan eens kijken of Linux de schijf wel kan mounten.

Verder valt je data waarschijnlijk wel terug te halen met [google]data recovery[/google] programma's. Maar voordat je dat doet, kijk eens met chkdsk of er iets mis is. Heb je toevallig de stekker eruit getrokken terwijl de schijf bezig was met schrijven (altijd de optie "hardware veilig verwijderen" gebruiken)?

Reageren