Hoi,
ik draai een script waarin ik een XML file aanmaak. Wanneer ik deze op mijn webspace draai, werkt alles perfect. Omdat het nogal een lange bewerking is, wil ik het script eigenlijk lokaal laten draaien in de localhost. Ik heb hiervoor phpdev geinstalleerd en heb ook easyphp geprobeerd. Het probleem is echter dat ik steeds de volgende error krijg:

Call to undefined function: new_xmldoc()

Ik neem aan dat dit komt doordat de phpversie die ik gebruik deze functie niet ondersteunt? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Zover ik op php.net kan vinden is new_xmldoc() uberhaupt geen bestaande functie.
hmm dat zie ik nu ook ja. Ik heb nu geprobeerd domxml_new_doc() te gebruiken, maar deze geeft ook een undefined function error.
Maar als er op de webspace wel van die functie gebruik gemaakt wordt, moet ie dus wel degelijk bestaan, misschien is het een user defined function?
Controleer of alle geinclude bestanden bestaan/geladen worden. Gebruik eventueel error_reporting(E_ALL);

Je kan ook nog de phpinfo(); vergelijken en zoeken op iet met new_xmldoc ...
Klopt, op m'n webspace werkt die functie wel.
Als ik met phpinfo(); kijk, dan zie ik dat er op mn webspace wel iets wordt gezegd over domxml enabled, en in m'n localhost inderdaad niet. Is het misschien mogelijk om die functie te installeren?
Ik dacht dat DOM standaard in PHP 5 zit, zorg dus dat je PHP 5 hebt, maar ik twijfel of dat je probleem is...
Gewoon ff de laatste versie van WAMP installeren. Dan draai je automatisch PHP5.
Inderdaad beschikken de laatste (stable) releases van PHPDEV en EasyPHP niet over PHP 5. Het zou goed kunnen dat de fout daar al ontstaat.

Reageren