Ik ben sinds een paar dagen intensief bezig met php en mysql,
nou ben ik meteen begonnen met 1 van de moeilijkste dingen een mmorpg(dat lijkt me iniedergeval best lastig)

nou is dat niet om de groote coole admin te worden met het online spel die geld verdiend en mensen banned, maar gewoon omdat ik er veel van wil leren en ik er graag me bezig ben.

totzover mijn excuus.

maar nou heb ik dus even hulp nodig.
bij de mysql user tabel staat een waarde act_crime , het is me gelukt dat ik alleen een crime kan doen als dat true is en als het false is dat je dan kreigt dat je nog even geduld moet hebben.

nou wil ik dus dat het na ongeveer 2 minuten weer true word. wie kan mij helpen dit goed te kreigen, in iedere pagina include ik config.php dus lijkt het mij logiesch daar iets in te zetten maar wat en hoe. als iemand mij kan helpen graag :D

alvast bedankt
Tim

PS.
sorry voor mijn spelling, ik zit teveel op msn
Ik zou in diezelfde tabel nog een extra kolom opnemen waarin je het tijdstip van de laatste crime neerzet. Als iemand vervolgens een crime uit wil voeren, kijk je eerst of zijn vorige crime wel minimaal 2 minuten geleden was en dan pas voor je hem uit.
je zou er een veld bij moeten maken van het type DATETIME waar je in zet wanneer hij voor het laatst op true is gezet, deze update je steeds als hij weer op true gezet wordt.

in je config.php zet je dan een update query, een cronjob is in dit geval niet echt nodig aangezien het alleen maar nodig is als er iemand op de site komt.

<?php
$query = "UPDATE user SET act_crime = 'true' WHERE DATE_ADD(lastupdated, INTERVAL 2 MINUTE) < NOW()";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>

weet niet helemaal zeker of het goed is, want ik werk niet zo heel vaak met datum/tijd functies van MySQL.
Geniaal daar was ik nooit op gekomen,
heel erg bedankt
@Stefan: de act_crime kolom is op zo'n moment overbodig geworden omdat de waarde in die kolom direct afhangt van de lastupdated kolom. En je dus net zo goed die kolom kunt gebruiken in je query ;)
ik heb alleen nog een beetje ondersteuning nodig

dit gedeelte heb ik nognooit mee gewerkt.

DATE_ADD(lastupdated, INTERVAL 2 MINUTE) < NOW()";

,, @stefan
volgensmij bedoelde je waneer die voor het laats of false is gegaan, of begrijp ik er nou helemaal niets van.

dit heb ik in me crime.php

if($row['act_crime'] == true)
{
?>
<form action="processcrime.php" method="POST">
<input type="submit" name="crime1" value="Commit a crime!" id="btncrime2" class="NormalButton" style="width:200" />
</form>
<?php
}
else
{
echo "even geduld nog";
}
?>

processcrime.php

<?PHP
mysql_query("UPDATE tbl_users SET act_crime = false WHERE user_id = '" . $_SESSION['user_id'] . "'") or die(mysql_error());
?>

bovenaan bijde pagina's is config.php geïnclude.
wetten julie hoe ik dit het beste aan kan pakken.
ik snap dat bijde pagina's heel dom zijn ingedeeld, maar ik werk vanuit een gedownload scriptje, en zo werte het eigelijk best goed tot nu toe. ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Dank,Groet
Tim
Het is gelukt inmiddels, heel erg bedankt, en reken er maar op dat ik binne 48 uur weer op het forum sta met een vraag ;)
Ga eerst even php leren, met kleinere gemakkelijkere scriptjes. Begin dan met MySQL, en ga dan een game maken ;-)

Reageren