Ik heb een tabel met een breedte van 100%. En ik wil dat de text wordt afgebroken wanneer het langer is dan de pagina zelf. Dit gebeurt automatisch als je spaties gebruikt en geen mega lange woorden hebt. Maar als je een heel lang woord maakt wordt die niet afgebroken en is de lay-out verpest.

De functie wordwrap kan alleen een breedte in pixels gebruiken.

wordwrap (string, width, "/n", 1)

Is er een manier om ervoor te zorgen dat de string wordt afgebroken bij x%?

hmmm, de enige manier die ik ken om uiteindelijk de breedte van de tabel in pixels te krijgen, is javascript, maar aangezien javascript niets aan PHP kan doorgeven wordt dat een beetje lastig...

EDIT: ff teste:
gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg

EDIT 2: misschien ook wel een goed id voor deze site? :)
Inderdaad. En daarbij komt dat de width parameter het aantal letters meet heb ik net ontdekt. Dat is dus helemaal dom, want als ik het zo instel dat het klopt met allemaal letters "a", dan klopt het niet meer met een evengroot aantal letters "w" en al helemaal niet meer met de hoofdletter A of W.
het is een lastig dilemma ;) ik denk dat je net zo'n layout moet maken als bas hier gedaan heeft ;)
100% is ook iets wat je nooit moet doen.

wordwrap kan hier uiteraard niets mee want PHP weet niet hoe breed het scherm van de bezoeker is, en als hij dat zou weten dan weet hij niet hoe groot elke letter is.

DIV is hier je vriendje, want daarmee kun je wel de wrapping etc instellen. Dit is een HTML probleem.

Reageren