Hallo,

Ik zit met volgende probleem, ik wil graag dat als je iets uit een listbox selecteerd dat er dan bij elke onderdeel dat je kan selecteren iets in het forumulier veranderd, ik heb hier even een test php'tje voor aan gemaakt, zo was ik het aan het proberen, maar kom er niet uit:

<?
if (empty($_GET['post'])) {
?>

<form action="test1.php?post=verstuurd" method="post">
<SELECT NAME="aantal">
<OPTION VALUE="1pers">1pers</OPTION>
<OPTION VALUE="2pers">2pers</OPTION>
<OPTION VALUE="3pers">3pers</OPTION>
<OPTION VALUE="4pers">4pers</OPTION>
<OPTION VALUE="5pers">5pers</OPTION>

<?
$aantal=$_POST['aantal'];

function aantal($aantal) {
if ($aantal==1pers) {
echo "blabla1";
}elseif ($aantal==2pers) {
echo "blabla2";
}elseif ($aantal==3pers) {
echo "blabla3";
}elseif ($aantal==4pers) {
echo "blabla4";
}else ($aantal==5pers) {
echo "blabla5";
}

?>

Hij werkt overigens niet
Voor dat doeleinde zou je de gegevens op kunnen slaan in een sessie variabele. Dat met javascript doen heeft geen nut omdat ook die variabelen niet meer beschikbaar zijn na het herladen van de pagina.

En aangezien het script van Twan de waarde niet eens op slaan in een variabele, kun je er niet eens meer verder me werken. Het enige dat dat stukje javascript doet is het toekennen van een bepaalde waarde aan het 'value' attribuut van de select box. En dat is niet nuttig aangezien je dat net handmatig zelf hebt gedaan.

Maar goed, om terug te komen op de vraag van de ts. Je hebt twee mogelijkheden:
1. Met herladen van de pagina: waarde opslaan in een sessie variabele en vervolgens tijdens het herladen de benodigde onderdelen van het formulier genereren met php.
2. Zonder herladen van de pagina: AJAX.
Maar ik wil graag dat er velden in het formulier bij komen:

Beter uit gelegd:
ik wil in me formulier dat je met een listbox kan selecteren met hoeveel personen je gaat.
Als je 1 persoon kiest, verschijnt er 1 text vak waar je 1 naam in kan vullen
Als je 8 personen kiest, verschijnen er 8 textvakken waar je 8 namen kan invullen
Als je 25 personen kiest, verschijnen er 25 textvakken waar je 25 namen kan invullen

Dit om het formulier zo kort mogelijk te houden, dus als je met 1 persoon gaat dat er geen 25 naam boxen staan
Misschien is dit iets? Het is van Jan Koehoorn.
verhip! dat is het! dank je!!!

Reageren