Ik ben nogsteeds met me textbased mmorpg bezig en ik sta weer voor een probleem. ik ben met jail bezig, als een user gearesteerd word, komt hij met zijn user_id(primarykey) user_name en arrested time in tbl_jail tezitten. de tijd die hij nog moet zitten word berekend door
$jailreleasetime = $row4['user_jailtime'] + ($userranknr * 30) -20;

die jailreleasetime word vergeleken met de huidige tijd en als dat allemaal goed zit komt de gebruiker vrij,, allemaal heel leuk.
nu word de tijd voor de gebruiker persoonlijk berekend door deze formule
$jailtimeleft = $jailreleasetime - $ctime;
waar $ctime de huidige tijd is. ook heel leuk maar dat berekend mijn jailscript met de variabel $_session['user_id'] , nogsteeds heel leuk, maar in mijn jailscript waar iedereen staat weet ik echt niet hoe ik de persoon zijn "timeleft" kan laten zien.. best ingewikkeld, (ik heb ook niet echt de makkelijkste manier gebruikt) maar hij werkt, maar hoe ga ik het voorelkaar krijgen dat op 1 pagina word weergeven hoeveel tijd de gebruikers nog moeten wachten.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groet Tim
Jou vraag is heel moeilijk te lezen omdat je zo min mogelijk interpunctie probeerd te gebruiken.

Ik snap de vraag dan ook niet helemaal, maar heb wel één opmerking.. Waarom heb je zowel een user_id en username in je jail tabel staan, klinkt als redundantie.

Even over je vraag, als je je variable $jailtimeleft hebt, dan kan je toch gewoon een echo doen?
ik heb ze er bijde ingezet voor de duidelijkheid, mijn script rekent met de user id ($_SESSION['user_id'] en de username heb ik gebruikt voor het overzicht.
ik snap dat de vraag niet duidelijk is. mijn vraag is. Hoe kan ik een jail pagina maken waar alle gebruikers in jail van elkaar kunnen zien hoelang ze nog moeten wachten. en de moeilijkheids punten zijn dat de $jailtimeleft pas berekend word nadat de gegevens uit de database zijn gehaald, en ik heb werkelijk geen idee hoe ik aan de users gruikersnaam een variabel moet koppelen die pas later uitgerekend word .
[quote='tim schreef op 12.02.2007 16:56']Ik ben nogsteeds met me textbased mmorpg bezig en ik sta weer voor een probleem. ik ben met jail bezig, als een user gearesteerd word, komt hij met zijn user_id(primarykey) user_name en arrested time in tbl_jail tezitten. de tijd die hij nog moet zitten word berekend door
$jailreleasetime = $row4['user_jailtime'] - $ctime(huidigetijd)

die user_jailtime word tehoog ingesteld als een user word gearesteerd,, dus bijvoorbeeld 90 seconde in de toekomts, als de huidige tijd na 90 seconde dan toch hoger word, word hij vrij gelaten.

maar die user_jailtime die word uit de database gehaald dmv de user zijn session['user_id'] .. dat is persoonlijk en dat werkt gewoon.. maar in jail zijn er meerdere users en ik wil dat iedereen hun tijden kunnen zien, maar hoe doe ik dit. ik zit al dagen te rotzooie met die rot lussen om de namen er goed uit te krijgen. maar nu ik ook nog de overgebleven tijd moet berekenen word het voor mij iets te lastig.

Hoe kan ik iedereen ze overgebleven tijd in een tabel zetten naast zijn gebruikers naam?

Sugesties ??
grtz Tim

P.S. dit bericht is een beetje aangepast omdat ik het systeem iets heb veranderd .. en de vraag beter heb neergezet..
* Bumpen * mag pas na 24 uur. Zie de regels van het forum.
dat was niet de bedoeling :S ik wilde me bericht aanpassen maar dat ging niet zo als geplanned
Het lijkt erop dat je niet helemaal goed bezig bent. Sowieso het opslaan van de gebruikersnaam in de jail tabel is niet juist. Daarnaast zou je gewoon in de database het tijdstip op moeten slaan waarop iemand vrij komt (in een DATETIME veld!).

Verder laat je het rekenen aan tijden gewoon over aan mysql en ga je niet moeilijk zitten doen met php. Dus de tabellen:

users
-------
id
naam
etc...

jail
----
id
user_id
arrested (datetime!)
release (datetime!)

Om alle gebruikers te selecteren die in de gevangenis zitten en daarnaast ook te selecteren hoe lang ze nog moeten gebruik je de volgende query:

SELECT
    users.naam,
    TIMEDIFF(jail.release, NOW()) AS time_left
FROM
    users,
    jail
WHERE
    users.id = jail.user_id

Vervolgens de gegevens uitlezen met behulp van een while loop...
ik ga er mee aan de slag dankjewel :)

Reageren