Ik heb gezocht maar ik heb het niet gevonden. Ik zoek ff een script waarmee je een bestand kan openen, bewerken vanuit een textarea, en dan weer kunt opslaan. Mijn bestanden staan op dezelfde server, maar wel in andere subdomeinen. Kan het dan evengoed ook?
Volgens mij moeten ze in dezeflde dir staan!

Kijk eens op php.net bij:
fopen
fwrite
fclose

(Denk om een goede cmod!)
<?
// uitgaande van de root van domein.nl
$file = "../subdomein.domein.nl/bestand.txt";
$fopen = fopen($file, 'r');
$fread = fread($fopen, 4069);

echo "<textarea>" . $fread . "</textarea>";
?>

zo lees je het uit .. en terug schrijven is:

<?
$file = "../subdomein.domein.nl/bestand.txt";
$fopen = fopen($file, 'w');
fput($fopen, $new_data_van_textarea);
fclose($fopen);
?>

vlgns mij moet het ongeveer zo ::)
@Stefan
Kan je volgende keer aub reageren in je eigen topic. Want zoals je ziet is de eerste reactie hier ongeveer gelijk aan de laatste daar.

En wat ik in die andere topic zei; daar staan hele goede voorbeelden. Zoiets als die van Bas, maar dan met fout-controle.

Originele topic.

Elwin
@Elwin
Oké.

@Bas
Het maakt ook niet uit dat die file dan ook in een ander subdomein komt te staan?
Die subdomeinen maken niet uit, zolang ze op dezelfde server staan. Als dat niet het geval is, dan zou het kunnen werken... maar dan met http://subdomein.domein.tld.

In het geval van de domeinen op één server is het gewoon een simpele mappen structuur. Je benaderd ze gewoon allebei vanuit de root (Linux-style):
sub1 -> /var/www/klanten/s/stefan/sub/domein1/html/text.txt
sub2 -> /var/www/klanten/s/stefan/sub/domein2/html/text.txt

Windows-style weet ik niet, ik heb geen ervaring met PHP onder Windows, maar het zal iets gelijks zijn, alleen dan met C:\ of iets dergelijks..

Edit:
Denk ook aan goede rechten voor het bestand! (CHMOD)

Elwin
Stefan probeer het eens zou ik zeggen! (maar ik dacht dat het niet mocht, maar kan ook fout zitten).

PHP Leer je met vallen en opstaan (net zoals ik)
In je oude topic heeft Elwin je al netjes verteld wat je moet doen.
Probeer zelf ook eens wat, niet lui zijn!
Oké. Maar maakt het ook niet uit als dit bestandje in het subdomein admin staat, en de rest in www?!
Stefan schreef op 19.10.2004 11:18
Oké. Maar maakt het ook niet uit als dit bestandje in het subdomein admin staat, en de rest in www?!
Lees nou eens ff terug hoe vaak je dit al gevraagd heb en hoe vaak je er ook al antwoord op heb gehad..

Elwin
Subdomeinen zijn eigenlijk een vaag begrip.
Je koopt een domein, bijvoorbeeld 'phphulp.nl', nix met www, dat komt het meeste voor omdat bijna alle sites dat hebben, maar is totaal overbodig ->
http://phphulp.nl zou voldoende zijn ...

(sub)domeinen zijn enkel verwijzingen naar mappen op't web ...

Reageren