Goedeavond allemaal,

Ik zoek een script voor op een pagina te zoeken, eingelijk gewoon hetzelfde als dat je op CRTL-F drukt, alleen dan dat het al op de website zit.
Wie kan mij helpen?

Groetjes
Als het goed is kun je met javascript wel een functie maken die zoekt om een bepaalde string in je pagina.

Wil je het echt dynamisch maken, dan zou je databases kunnen gebruiken die je volpropt met trefwoorden...

wat/welke wil je precies?
Ik weet het zelf ook niet echt, ik ben echt een Noob als het om scripten gaat, het gaat eigenlijk om deze pagina:
http://dvd.moviechaos.nl/
Nu is het nog wel te overzien, maar er komt steeds maar bij en bij. Dat ik het eigenlijk over meerdere pagina's wil gaan verdelen.
De pagina is door een programma zelf gemaakt ("Movie Collector")

Dan moet die zoekmachine over die verschillende pagina's gaan zoeken. Maar ik zal dan niet weten wat ik daarvoor nodig heb.
Waarom zet je niet, voordat het er zoveel zijn (en het dus te laat is) alles netjes in een database? dan heb je veel meer mogelijkheden.
En je kan gebruikers dan via een eenvoudig php scriptje laten zoeken in de database op titel, of beschrijving. Met bijv. zo'n query:

SELECT * FROM dvdfilms WHERE titel,bescrhijving LIKE '%eenzoekwoord%'

Dan kun je alles netjes in een tabel echo'en en het geeft je meer flexibiliteit over het beheren van 'data'. Daarom heten het ook databases...

Groet,

Barry

[edit] met scripten kunnen we je hier altijd helpen ;)
Ik zou het net zo doen als wat Barry zegt. gewoon een pagina maken waarmee je een film toevoegd. Op een andere alles mbv een while of array eruit flikkeren. het database door zoeken. Voor jou veel makkelijker/overzichtelijker.
Ik zou het graag op die manier willen doen, maar dan moet ik eerst php leren.
Ik ben nu bezig met dit boek: http://www.phphulp.nl/php/boeken/61/

Heeft iemand nog handige site's die ik zou kunnen gebruiken voor vooral de dingen te leren die hierboven staan beschreven te kunnen?
Ik snap dat het heel wat tijd kan kosten om het te leren.

Reageren