Hallootjes PHPers

Ik zit mee een vraag en misschien dat iemand van jullie het weet ik weet niet of dit de juiste topic is maar heb al hier rond gekeken maar kan er niks over vinden

Het volgende doet er op ik heb ook in me cpanel gekeken maar kan het daar ook niet vinden

ik probeer het uit teleggen hoop dat het lukt :s

ik heb een url zeg maar www.fun.nl
maar je kan ook zeg maar naar www.fun.nl/index.php of www.fun/index/filename.php

hoe krijg ik het voor elkaar dat je naar 1 van die mapjes gaat dat ie terug schakkel naar fun.nl

iemand weet? zou leuk zijn

Thanx
Carrie
Zet de pagina in een frame, dan blijft er staanwww.fun.nl..
of als je een include gebeuren doet doe je op de paginas gewoon iets van
<?
if($_SERVER['PHP_SELF'] == "index.php");
?>
pagina heir
<?
}else{
header("Location: index.php");
}
?>

hij controleerd dan of de pagina index.php is (geloof ik :P) indien het zo is, geeft ie de pagina weer, anders gaat ie naar index.php..

[edit] ff goede phpself :$
$_SERVER['PHP_SELF'] dan wel :)
Geen frames in ieder geval, want wat er in de adres balk staat boeit echt helemaal niemand en dat is ook niet de vraag.

Via PHP_SELF gaat het ook niet want geen enkel script zal ooit een andere waarde zien dan z'n eigen naam dus die hele IF is overbodig, de ELSE zal te allen tijde worden uitgevoerd. (En wat wou je dan doen als je iemand echt naar een script in een submap wilt sturen?)

Volgens mij is de eigenlijke vraag hier of het zo te maken is dat mensen die voor het eerst op de site komen altijd naar de index worden gestuurd.

Ja dat kan, en nee dat moet je niet doen. Mensen komen je site op een andere pagina binnen omdat ze het willen, b.v. via een bookmark. Er is niets vervelenders dan een webmaster die zijn bezoekers dwingt om altijd via de voorpagina te gaan (framesets doen dat erg vaak). Je bezoeker weet al waar hij wil zijn, hij heeft geen zin om elke keer drie-vier keer te moeten klikken om te komen waar hij wezen wil.

Je kan ook nog een (simpele) meta-refresh gebruiken in de <head>-sectie van je pagina op deze manier:

<meta http-equiv="refresh" content="0; url=http://www.fun.nl">;

Reageren