Ik ben op zoek naar een script.

bv ik maak een fomulier dat de bezoeker opstuurt naar mij maar als laatste veld wil ik dat hij het email adres van 2 vrienden in plaats die op hun buurt een tekst krijgen om mee te doen aan een bepaalde wedstrijd. Dus de gegevens die de bezoeker heeft ingevuld mogen die vrienden dan niet zien.

Weet iemand waar je zo'n script kan vinden of hoe ik het best aanpak?
Het gaat toch gewoon om een formuliertje, dus tijdens het verwerken van dat formulier kun je toch helemaal zelf bepalen wat jij met welke doet?

Je kunt de gegevens die de gebruiker dus ingevuld heeft naar jou laten versturen en tevens kun je een mailtje sturen naar het email adres van die vrienden...
Ja maar een email sturen naar die vrienden moet enkel maar met de boodschap van: er is een interessante wedstrijd waaraan je gratis kan deelnemen . . .
Ja, en? Ik zie het probleem niet echt...

In het script waarmee je de gegevens uit het formulier verwerkt kun je toch zelf bepalen welke gegevens je op welke manier gebruikt?

De email adressen van de vrienden gebruik je om met mail() een email naar die vrienden te sturen met een bepaald onderwerp en een bepaalde tekst. Wat dat onderwerp en die tekst zijn, kun je toch zelf bepalen?

En dan gebruik je in je script nog een keer een mail() functie met een ander onderwerp en een andere tekst om de gegevens die de gebruiker invulde in het formulier naar jou te versturen...
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
mail("[email protected]", "Email voor jou", "blabla" From: ".$_POST['naam']." <".$_POST['email'].">\nReturn-path: ".$_POST['email']."");

mail("$_POST['vriend1']", "Hey vriend", "Er is een wedstrijd blabla" From: ".$_POST['naam']." <".$_POST['email'].">\nReturn-path: ".$_POST['email']."")

mail("$_POST['vriend2']", "Hey vriend", "Er is een wedstrijd blabla" From: ".$_POST['naam']." <".$_POST['email'].">\nReturn-path: ".$_POST['email']."")
}

Reageren