Hallo allemaal ,

Ik heb weer eens een vraagje :)
Stel je voor ik zou 1 design maken en die is klaar
gesliced en in 1 bestand gemaakt daarna kom meestal stap 2
de php of andere extensie scripts erin zetten ,
ik heb dus in me design dmv bijv frontpage of andere progg.
2 text invoer velden gemaakt en 1 Verzend button
is het dan mogenlijk om die te behouden en tevens
ook te gebruiken voor een andere bestaande inlog systeem bijv ledensysteem of forum etc.. :)

heb even 1 voorbeeldje gemaakt in frontpage

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Nieuwe pagina 1</title>
</head>

<body>

<div style="position: absolute; width: 711px; height: 189px; z-index: 1; left: 10px; top: 15px; background-color: #C0C0C0" id="laag1">
	<div style="position: absolute; width: 188px; height: 100px; z-index: 1; left: 522px; top: 40px; background-color: #0000FF" id="laag2">
		Login/Registreer<br>
&nbsp;<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
			<!--webbot bot="SaveResults" U-File="fpweb:///_private/form_results.csv" S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" -->
			<p><input type="text" name="T1" size="14">Username<br>
			<input type="text" name="T2" size="14">Wachtwoord<br>
			<button name="B1">Login</button></p>
		</form>
	</div>
	<div style="position: absolute; width: 711px; height: 38px; z-index: 2; left: 0px; top: 0px; background-color: #000000" id="laag3">
		<font color="#FFFFFF">menu</font></div>
	<p><br>
	<br>
	<br>
	header</div>
<div style="position: absolute; width: 100px; height: 238px; z-index: 2; left: 10px; top: 205px; background-color: #008000" id="laag4">
	menu2</div>
<div style="position: absolute; width: 611px; height: 238px; z-index: 3; left: 109px; top: 205px; background-color: #800000" id="laag5">
	H000000iiii</div>

</body>

</html>

mvg kevin
ksnap het niet?:o
OffT: Dat komt omdat het frontpage is ;)

OnT: Als je de statische HTML pagina wilt gebruiken voor verschillende "systemen" lijkt me dat niet practisch. Ik snap zoiezo niet waarom je niet in 1x voor alles ingelogged kan zijn.
Meestal heb je 1 gebruiker-check / inlogcode per website en als je eenmaal ingelogged bent kan je dan alles doen.

Ik denk dat het verstandig is om frontpage te laten liggen en een serieus programma te pakken en wat te lezen over wat PHP/ASP kan als je daar meer mee wilt doen.

Ik hoop dat ik het een beetje begrepen heb..

dreamweaver 8 heeft een mooie codeview (das dan ook t enige dat je moet gebruiken, andere dingen werken naar mijn mening niet zo best)

zoals jip zegd 1 keer inloggen moet voldoende zijn (desnoods ga je in groepen werken.

en ohja..
frontpage is dikke bagger, heb je der rekening mee gehouden dat mensen met niet ms browsers je paginas ook willen zien? das ook de reden dat de enigen die met frontpage werken honnyisten zijn die er minder dan een week mee bezig zijn (tegen die tijd krijgen ze door dat er andere dingen bestaan)
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar ik geloof toch wel een beetje:
Je wilt dat je met je hoofdpagina kan inloggen.. en dat je ook gelijk inlogd op een al bestaand forum en/of leden systeem.

Dat kan je doen door bijv. dezelfde cookies te gebruiken voor alle modules, of door de code van hun login pagina ook bij je submit verwerk pagina te doen. Dus als het ware samenplakken.
Frontpage was 1 voorbeeldje ...

Thnxx voor de reacties .. ik kom verder

Reageren