Ik gebruik

$_SERVER['HTTP_REFERER']

Maar omdat de eigelijke website geen php ondersteunt wordt er doorgelinkt
en heeft $_SERVER['HTTP_REFERER'] dus weinig zin.
Is er niet toch een mogelijkheid om de herkomst url te achterhalen ondanks de doorlink, een pagina verder terug of zoiets? Of zijn er andere ideën?
Je zou op de pagina een sessie met de url kunnen aanmaken. Ik heb dit een keer gedaan omdat ik niet javascript wilde gebruiken. (history.back()). Dus toen heb ik een sessie aangemaakt met daar de url erin, en dit deed ik op bepaalde pagina's die ik wilde later wilde oproepen, en bij de pagina's die niet opgeslagen moesten worden heb ik die sessie niet aangemaakt.

Maar wat bedoel je precies met ' de eigenlijke website ondersteunt geen php dus wordt er doorgelinkt'?
De domeinnaam wordt gehost bij wanadoo. Deze ondersteund geen php. Omdat ik toch php wilde gebruiken heb ik hem in een frameset doorgelinkt naar een plekje bij mijn eigen host.
Een bezoeker komt dus binnen bij wanadoo en op die pagina kan ik geen sessions plaatsen want dat wordt niet ondersteund.
Koppel die domeinnaam dan aan je eigen host, ben je ook van het probleem af.
Dat kan niet want hij is niet van mij. Ik onderhoud 'm alleen maar.

En dan is er nog een probleem, Er wordt bij linkt naar die site verwezen naar index.htm en niet naar php. Om al die bestaande links te behouden is een doorlink ook wel gewenst.
maak er dan een meta refresh in, die meteeen door linkt naar jou host?
meta refresh,

maar nou nog met het doorgeven van de 'HTTP_REFERER'
En als je SSI nou eens van stal haalt? Het is het proberen waard.

Hernoem je pagina van 'filenaam.html' naar 'filenaam.shtml' of 'filenaam.shtm' en voeg dit ergens in:
<!--#echo var="HTTP_REFERER"-->

Als dit wat oplevert, heb je in ieder geval iets.
of je gebruikt de "document.referrer" van javascript om er dingen mee te doen.
Waarde een formulier zetten als hidden veld en met een GET method posten naar de pagina waar je heen wilt?

Reageren