Op vele php sites vind je achter de index.php een woord terug waarover der inhoud gaat: bv index.php?centercontent=info.
Op deze pagina blijft alles dus hetzelfde behalve de middelste tabel die wordt aangepast naarmate het achtervoegsel. Nu is mijn vraag, hoe maak je dit, aangezien ik altijd nieuwe pagina's maak bv:
index.php, info.php(waarbij dus alles uit index gekopieerd is buiten de middelste tabel).
Ik hoop dat het een beetje begrijpbaar uitgelegd is en alvast bedankt,
<?php
switch($_GET['page']) {
case 'home': include "home.php";
case 'info': include "info.php";
default: include "home.php";
}
?>
Hierbij heb je natuurlijk nog wel allemaal losse bestandjes, maar de rest van de pagina om de inhoud heen komt maar één keer in alle code voor..
Kan natuurlijk ook met frames, al vind ik dat zelf niet echt handig.
Kan ook de inhoud van de pagina in een database stoppen en dat lezen, dan heb je geen losse bestandjes meer..
bedank voor de snelle reactie, dit werkt al. Maar nu heb ik het probleem dat de inhoud van info.php helemaal bovenaan de pagina komt en daaronder gewoon de lege index.php komt te staan. Hoe krijg ik de inhoud van info.php het best op de juiste plaats?
mvg,
@ Daan: die manier is niet veilig! Maak een array met toegestane waardes voor $_GET['pages'] en check met in_array() of de waarde een geldige is.
Gebruikers kunnen van alles invullen op de adresbalk en zullen dat ook zeker doen.
[edit]Correctie: zoals jij je switch hebt, kan het wel. Alleen wordt het wel een heel lange switch als je veel pagina's hebt. Dan kun je beter na de controle die ik voorstel gewoon de pagina invoegen.[/edit]
bedankt, dit heeft me al ver vooruit geholpen. Maar ik zit nog met een klein probleempje: wanneer een lid zich registreert zou ik een map met zijn/haar id willen maken op de server. Maar nu blijkt php safe mode aan te staan waardoor mkdir () niet werkt. Is er een andere manier om automatisch een map op de server te laten maken?
de php manual zegt:
Note: When safe mode is enabled, PHP checks whether the directory in which you are about to operate has the same UID (owner) as the script that is being executed.
maar ik heb geen idee hoe je de juiste rechten kan krijgen.
Inderdaad geen veilige oplossing. Verder is het werken met zulke variabelen ook niet altijd even searchengine vriendelijk, lees dus ook eens iets over modrewrite.
misschien moet je je mappen probleem oplossen met chmod?