Hoi,

Ik heb net Linux Enterprise 10 op mijn pc geïnstalleerd. Maar als ik het internet aan wil zetten zal ik eerst de stroom van mijn netwerkkaart af moeten halen. Maar dat alleen als ik eerst Window XP heb gebruikt. Weet iemand hoe ik in de BIOS of XP zelf dat kan configureren?

Groetjes,
WesselB
Wessel schreef op 21.02.2007 17:13
zal ik eerst de stroom van mijn netwerkkaart af moeten halen

Huh, en waar is dat dan goed voor?
waarom haal je je stroom eraf? en hoe wil je dat doen? als je de utpkabel eruit haalt is de stroom er niet af hoor..
Een netwerkkaart krijgt altijd stroom...
@Wessel

Alleen bij het plaatsen van de netwerkkaart is het aangeraden om de electriciteit van de computer af te halen. Als die is geplaatst kan de stroom op de kast, en heeft ook de netwerkkaart een stroomvoorziening.
Om internet "aan te zetten" (zoals je het noemt) hoef je alleen de UTP kabel in de netwerkkaart te stoppen. Hierbij maakt het niet uit of die is ingeschakeld of niet. Zogauw die kabel erin zit, en de boel goed is ingesteld zal je internet werken.

Wil je toch je netwerkkaart uitschakelen: Start je computer op, in windows, ga naar je configuratiescherm/ netwerkverbindingen. Kijk daar waar de geïnstalleerde netwerkkaart staat, en klik er met de rechtermuisknop op en kies uitschakelen.
Om hem weer aan te zetten doe hetzelfde, maar kies inschakelen.
Zolang hij in ene slot zit wel ja, en warom zouw je deze willen uitzetten?

Om je onboard te gebruiken, dat maakt niks uit als je 2 kaarten hebt.

Groetjes, robin.
Is er ook een mogelijkheid dat WINDOWS geen stroom op de netwerkaart laat als het afsluit?
Al het stroom van de kaart afhalen is denk nooit mogelijk, maar warom zouw hij uitmoeten?
Maar als ik het internet aan wil zetten
Zou je voor mij dan even het internet aan willen zetten? Ik wil zo even gaan surfen en misschien wat chatten. Alvast bedankt! :P
Stroom van je kaart afhalen is gewoon kwestie van hem eruit halen, of de pc uit het stopcontact en dan leegtrekken...

Reageren