Hallo, ik heb twee machine's. Allebij verbonden via een switch. Ik heb bij uitvoeren shrdr.exe uitgevoerd en daarbij een gedeelde map aangemaakt. Allebij mijn computers zitten op het domein WORKGROUP. Maar ik krijg op m`n andere computer niks te zien over een gedeelde map. Hoe doe ik dit.

Het enige wat ik wil is een map maken op 1 pc, en die map wil ik op allebij de computers kunnen openen en bewerken.

Hoe doe ik dit.. :)
Op de computer waar je wilt delen rechts klikken op de map (echt een map en geen fysieke schijf) en dan Eigenschappen. Gebruik dat het tabblad Delen.

Als dat neit gaat moet je in Deze Computer naar Extra > Mapopties en op het tabblad Weergave de optie "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken".

Elwin

[Edit: Typo]
Als ik probeert de map in het netwerk te delen krijg ik deze fout

Fout tijdens het delen van Allfiles. De Server-service is niet gestart.

De gedeelde bron is nu niet gestart.

Oke, ik begrijp dus nu dat de server-service uitstaat, maar hoe zet ik dit aan?
Ga naar Netwerkverbindingen (Configuratiescherm). Er zorg dan bij LAN en/of draadloze verbinding doormiddel van installeren minimaal de volgende dingen staan geïnstalleerd:
- Client voor Microsoft Netwerken
- Bestands en printerdeling voor Microsoft-netwerken
- Internet Protocol TCP/IP

Daarnaast moet je firewall natuurlijk netwerkverkeer toestaan.
Die drie dingen heb ik staan, Mijn firewall weet ik niet, ik zet het eens uit;)

Firewall staat op allebij de pc`s uit. Bij de eigenschappen van m`n netwerkkaart staan dus die drie dingen +

Qos Pakketenplanner
Aegis Protocol
Ik ben op google nog maar een keer gaan zoeken, maar ik kom er echt niet uit. Heeft iemand een idee?
Bij mij deed hij het ook niet maar toen moest ik bij Configuratiescherm -> beveiligingscentrum -> Windows firewall dan staat er geselecteerd ingeschakeld en daaronder geen uitzonderingen toestaan. Bij mij stond die aan gevinkt en toen ik hem uit vinkte deden de gedeelde mappen het wel.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Jorn
ik ga het nu testen

Reageren