Hallo Session Goeroes...

ik wil een bepaalde sessie string na kunnen bouwen maar loop vast op mijn schijnbaar beperkte sessie kennis.

het gaat om de volgende string:

cart|O:12:"shoppingCart":4:{s:8:"contents";a:0:{}s:5:"total";i:0;s:6:"weight";i:0;s:12:"content_type";b:0;}

Het lukt me niet om die te HER creëren.

ik kan van alles in de sring krijgen maar de 'opmaak' van deze string lukt me niet.

Wie kan een dergelijke session string lezen en ontleden?

alvast heeeel erg bedankt!

Dat lijkt me gewoon een sessie waarde van een winkelwagen. Dat is voor ieder systeem anders en kunnen wij niet zomaar even "ontleden".
Dat lijkt op JSON.
het is inderdaad een sessie waarde... ik begrijp echter niet helaam hoe het is opgebouwd en probeer dat te achterhalen.

het is de shopping cart van oscommerce.
Ik bouw een webshop maar de bestelling komt in één gaval van een andere website, url. vandaar dat ik de card die ik daar bouw wil laten communiceren met de afreken gedeelte van de 'moeder site'.

Daarvoor moet ik die sessie string na kunnen bouwen ... maar daar kom ik dus niet zo goed uit. met name het begin van de string snap ik niet zo.

cart|O:12:"shoppingCart":4:{...

sessie cart met waarde shoppingCart... en dan gebeurd er iets wat in mijn beperkte geest niet zou kunnen.

iemand meer kennis van sessies?
Het heeft niet zozeer met de sessie te maken als wel met de functies [php]serialize[/php]() en [php]unserialize[/php](). Die string lijkt me nog het meeste op het resultaat van de serialze() functie...

Dat deze string in een sessie variabele is opgeslagen heeft daar verder weinig mee te maken. Probeer hem dus maar eens met unserialze() te 'decoderen'.
Top! dat lijkt het inderdaad te zijn.
ik heb in het script ook al gevonden maar het lukt me nog niet om dit toe te passen in mijn eigen script.

druk bezig ;-)

Reageren