Hey allemaal !

Ik heb een groot database-systeem geschreven met behulp van php en mysql en draai deze op een localhost (WAMP). Via het systeem is het mogelijk de database te doorzoeken. Maar soms is het aantal zoekresultaten zo groot dat het wat duurt eerdat de pagina wordt geladen. Daarom heb ik via javascript een scriptje geschreven dat een animated gif weergeeft zoalng de pagina geladen wordt. Maar vermits de server op een localhost draait, zit de CPU van mijn computer aan 100% tijdens het laden van de pagina, waardoor mijn animated gif niet meer beweegt. Dit is een beetje lastig omdat de gebruikers dan zouden kunnen denken dat de computer gecrasht is. (en ja, esthetisch gezien is een bewegende loading image toch ook net iets beter hé...)

Is er een manier om dit op te lossen ?
Misschien dat je dit kunt doen doormiddel van AJAX.
search limit is niet mogelijk omdat alle zoekresultaten moeten weergegeven worden...
Het doet trouwens niets aan het al dan niet bewegen van de loading image hé: met de search limit kunt ge alleen maar de laadtijd verminderen...
@martijn: ik zie niet direct hoe ik dit met AJAX zou kunnen oplossen. Het is namelijk iexplorer.exe die aan een CPU van 100% zit. Dus of we het laden in de achtergrond doen of niet maakt niet uit...
Je zou met AJAX een request kunnen doen om de gaan zoeken en dan dat gif plaatjes weergeven. Maar ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp.
woffer schreef op 24.02.2007 19:08
search limit is niet mogelijk omdat alle zoekresultaten moeten weergegeven worden...
Het doet trouwens niets aan het al dan niet bewegen van de loading image hé: met de search limit kunt ge alleen maar de laadtijd verminderen...

Je moet juist niet alle zoekresultaten weergeven, maar maar een stuk of 10 (misschien 20) per keer/ per pagina. Net zoiets als in google, dat je kan bladeren. Het zoeken in een db gaat (mits goed opgezet!) wel vrij snel, het weergeven kan een hele tijd duren. Splits het daarom gewoon op. Als je het goed opbouwd, dan werkt dat veel beter.
@Robert: Is ook niet echt mogelijk om andere praktische redenen... (zoekresultaten moeten in één keer afgeprint kunen worden, enz. )
Hmm... probeer eens een flash loading image...

Reageren