Ik ben nu al een jaartje bezig met php en heb me steeds goed weten te redden. Mysql was redelijk snel onder de knie, php leer ik nog steeds bij en classes binnen php heb ik altijd vermeden.

Waarom? Stomweg omdat ik nooit begrijp hoe je deze moet toepassen.

Ik heb eindelijk een goede ubb parser gevonden. Het voorbeeld is precies zoals ik het wil. Nou was mijn oude ubb parser gewoon een functie

<?php
ubb_parser($row['memo']);
?>

Daar kwam ik prima uit.

Allen de betreffende ubb parser is een class...

Hoe moet ik dit toepassen? Ik kan op dit moment niet op php.net komen en ik kan niet een goed voorbeeld met een zodanige uitleg vinden dat ik het begrijp.

Als je helemaal naar onder scrollt op die pagina staat er een voorbeeld. Dus zo gebruik je deze class:
<?php
$parser = new ubbParser();
echo $parser->parse($row['memo']);
?>

[edit]Foutje... :P[/edit]
Top! met

<?php
$parser = new ubbParser;
echo $parser->parse($row['memo']);
?>

werkt het. ($ voor ubbParser) weg gehaald! Dank je wel Blanche! Valt me trouwens op dat hier op phphulp geen tut te vinden is over classes... Is er iemand die me de grote voordelen van dit kan uitleggen tegenover functies? ik zie dat een classe heel veel functies bevat maar dit zou toch ook binnen één functie kunnen? Of is een classe gewoon een beschrijving/woord/ van een verzameling functies die één doel hebben? Uitspugen van html in dit geval?

Crispijn
($ voor ubbParser) weg gehaald!
Oeps, natuurlijk. ;)

Reageren