ja mensen ik post weer eens wat :P tis nu 2:27 en rond middenacht stijgen de raarste dingen meestal naar je hoofd maar hier komt ie :
ik zat laatst op een site en daar zag ik dat ze een Tutorial Marathon hadden ze zouden 100 tutorials maken bij elkaar in een korte tijd en alleen de admin deed dat :-|
nu zit ik zo te denken is tdat niet iets leuks voor Phphulp ... een Marathon
waaraan een stuk of 3 รก 4 mensen meedoen die dus in korte tijd bijv
50 php script af proberen te hebben..
wat vinden jullie ervan ?
Ik ben nooit zo van dat soort zaken gesjarmeerd eigenlijk. Het idee is grappig, maar de kwaliteit van tutorials vind ik belangrijker dan de kwamntiteit. Als er veel druk achter zit om een tutorial af te maken, en als er eigenlijk ook tijd te kort is, dan zal de kwaliteit achteruit gaan. Bovendien zijn veel admins/ mods hier werkende hobbyisten, die dat dus naast hun werk zouden moeten doen.
Verder zal het dan zo zijn dat je "veel van dezelfde" tutorials tegen gaat komen, ook weer wegens die tijdsdruk. Gemakkelijke onderwerpen zullen dan eerder worden gekozen.
Wat mij in dat opzicht een beter idee lijkt is het in de gaten houden van veelvoorkomende onderwerpen/ vragen (ik zie nu WEER een laadbalk/ plaatje in JavaScript vraag naar voren komen bijvooorbeeld) en daar een tutorial voor (laten?) schrijven, door iemand die dat leuk vind of zich geroepen voelt.
@ Robert wat jij als laatste zegt heb je idd wel gelijk in elke keer weer dezelfde topics etc.. maarja je kan niemand dwingen om er een Tut over te maken .. en ze moeten er maar zin in hebben en niet de gedachte te hebben van damd weer een topic over... bijv : laadbalk javascript .. nouja ik zal maar een tut maken he anders blijfen we dat gezeik hebbe
Neej, maar zo zeg ik dat ook niet, maar je krijgt op zo'n manier in ieder geval niet veel van dezelfde tutorials. Het is niet zo dat iemand dan een tut moet maken, maar we kunnen wel proberen veelvoorkomende topics bij te houden. Als iemand dan zin heeft om een tut te maken, dan is er een lijstje met onderwerpen waarover veel vragen komen.
Ik ben nooit zo van dat soort
Wat mij in dat opzicht een beter idee lijkt is het in de gaten houden van veelvoorkomende onderwerpen/ vragen (ik zie nu WEER een laadbalk/ plaatje in JavaScript vraag naar voren komen bijvooorbeeld) en daar een tutorial voor (laten?) schrijven, door iemand die dat leuk vind of zich geroepen voelt.
Mee eens,
mischien een goed idee dat wanneer er een nieuwe topic toegevoegd word.
Dat er eerst een lijstje word weergeven met "zoekresultaten" die overeenkomen met topics die al bestaan. Dus je maakt het aan en dan zoekt die eerst en geeft resultaten weer, mocht daar niks tussenstaan kan je alsnog het topic plaatsen.