Hallo, ik heb de vraag of het mogelijk is om, wanneer naar een niet bestaand subdomein wordt gegaan, dat men dan een error pagina of iets dergelijks te zien krijgt. Dus ik bedoel: stel men surft naar http://qsfsdfsd.domein.tdl en het subdomein qsfsdfsd bestaat niet, normaal gezien krijgt men dan een dns error fout te zien. Kan ik die dns error fout weg nemen zoals bij pagina.nl, eender naar wel subdomein je gaat (bij pagina.nl), alles bestaat.

Ik maak gebruik van Cpanel en ben al aardig wat op zoek geweest maar ik heb helaas nog niet gevonden, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.
Subdomeinen worden controlled door een DNS server. Die bepaalt dus ook de errorpages. Wanneer je je eigen domein hebt, is dit vrij gemakkelijk te doen. Draai een DNS server, en pas je errorpages aan. Verder kan het niet. (naar mijn weten he?) Je kan een error 404 en die dingen ook nog aanpassen op een proxy. Zodat de proxyserver de errorpage genereert.
Cpanel heeft volgens mij geen support voor DNS server configuration, ook niet voor squid of iets dergelijks. Ik maak geen gebruik van Cpanel, maar gewoon van good-old sshd ;)

Reageren