De bedoeling is dus dat hij de gegeven uit 2 verschillende tabelen haalt afhankelijk van de waarde die de $storyid and de $userid hebben.

Dit is de code

$query = "SELECT stories.title, stories.story, stories.story_id, users.user_id, users.uname FROM stories INNER JOIN users ON stories.story_id = '$storyid' AND users.user_id = '$userid'";

Heb wel andere inner joins werkend maar daar zitten geen variable tussen en weet niet echt precies hoe je die er tussen moet zetten. Het bovenstaande werkt in iedergeval niet... Iemand mischien een idee hoe het wel kan?

Jij gebruikt de 'on' als 'where' ...
Je moet joinen op een rij van de andere tabel anders heeft het nog geen zin ...
ik snap even niet helemaal wat je bedoelt.

Ik heb er ondertussen dit van gemaakt maar dat werkt ook niet echt helemaal.

$query = "SELECT stories.title, stories.story, stories.story_id, users.user_id, users.uname FROM stories INNER JOIN users ON (users.user_id = '$userid')";

Volgens mij doe ik niet veel anders dan wat er in de tutorial op deze site staat toch? Allen dan die $userid er staat maar die heb ik ook nodig... Heb je anders mischien een voorbeeld hoe ik die $userid uit de tabel users krijg en de $storyid uit de tabel stories?
Dat werkt zo niet ...

Probeer het eens zo:
<?
$query = "SELECT stories.title, stories.story, stories.story_id, users.user_id, users.uname FROM stories, users WHERE stories.story_id = '$storyid' AND users.user_id = '$userid'";
?>

Dit is een andere manier voor de inner join, ook wel EQUI join genoemd :)
Het werkt, bedankt!

Reageren