valt me op dat er de laatste tijd steeds meer simpele scriptjes gevraagd worden door nieuwe gebruikers die vaak heel makkelijk te vinden zijn. Al is het op PHPhulp of ergens anders op internet. Vaak wordt er maar gevraagd zonder zelf iets te zoeken of zelf iets te coden. Vind ik vrij irritant moet ik eerlijk zeggen. Nu is het wel een hulpsite maar ik vind dat ze zelf ook wat moeten ondernemen voordat ze om hulp gaan vragen...

Kan daar niet iets aan gedaan worden? Het viel me namelijk al op dat dit vandaag al 3-4 keer gebeurd is. Wat denken jullie ervan?
Terence schreef op 01.03.2007 23:26
Mods zijn ook wel eens in een vriendelijke bui. Bovendien zijn die 4 vragen hier echt niet bijzonder, aangezien er veel meer moeilijkere vragen gesteld worden.

Zoals bij de regels staat vermeld:
Vind je een topic onzin of vind je de poster niet zo aardig? Reageer dan niet. Dit voorkomt ergenissen. Als een topic niet op zijn plaats is, dan zorgen de moderators ervoor dat dit topic gesloten of verwijderd wordt. In sommige gevallen kan de moderators beslissen om de topic te verplaatsen.

toch wel begrijpelijk vind ik. Maarja, probeer ook wel vriendelijk te reageren al zeg ik het zelf. Maar een beetje zoekwerk van hun kant kan toch geen kwaad?

edit: natuurlijk zijn wel allemaal een keer begonnen. Maar ik ben iemand die eerst iets echt op gaat zoeken. En als ik er dan niet uitkom ga ik het navragen.
Axel de Mol schreef op 01.03.2007 23:32

toch wel begrijpelijk vind ik. Maarja, probeer ook wel vriendelijk te reageren al zeg ik het zelf. Maar een beetje zoekwerk van hun kant kan toch geen kwaad?

Ik vind het fijn dat er inderdaad mensen zijn die wel vriendelijk reageren (sommigen snauwen af, dat is niet de bedoeling).

Soms beginnen mensen met zoeken en komen ze hier uit, vandaar dat je af en toe beginnersvragen krijgt. Helaas lezen ze ook niet de regels die hier staan.
Ik ben dan wel weer zo dat ik een ICT opleiding doe.. ik zal dan ook eerder naar PHP documentatie gaan zoeken. Maarja, gebruiken tegenwoordig zoveel mensen google. Dan moet het voor die personen ook niet zo moeilijk zijn het ook te gebruiken in deze gevallen. Dat ik het enige wat ik er jammer aan vind.
11000 leden? En hoeveel actieve leden zijn dat?
Marvin schreef op 01.03.2007 23:18
ik denk dat een goede oplossing KAN zijn dat mensen die niet langer als 24uur lid zijn geen forumposts kunnen maken... vaak zijn zulke aanvragen de 1e post van zo'n iemand.. diegene komt op de site terecht en spamt zijn vraag snel het forum in om geholpen te worden.. als diegene eerst 24 uur moet wachten gaat die wel ergens anders zijn probleem spammen...

en voor de mensen die wel serieus wat willen, die zullen het begrijpen..
die kunnen wel gewoon de scripts bekijken en reageren enzo.. en als het
echt zo dringend is zullen ze wel iemand PMen die heel veel reageert op
posts enzo.. en oja het zou wel goed zijn als die mensen met minder dan 24 uur wel het forum geheel kunne lezen..

of praat ik nu echt onzin?

En wat als mensen die pas hier komen allang google gebruikt hebben en toch hun script hier in de forum willen showen omdat hij.zij er niet uitkomt wat dan
Tumbler schreef op 02.03.2007 00:12
11000 leden? En hoeveel actieve leden zijn dat?
30 :P
Geef mij een paar remove en close rechten en je hebt er geen last meer van :))

@erik, zo ook maar eens uit bed gestuiterd
hehe,

Moet je wel lief gaan doen tegen Bas he ;)
Ik was d'r om 5 uur al uit, de hele week trouwens als ...

Ga liever weer direct me bed in, van het weekend ga ik zeker uitslapen tot half 3 :)
ff slaap inhalen.
ik doe niet anders dan lief tegen bas :))

luie donder, slapen... tsss
Forum regels spreken voor zich. Ik vind wes ook lief :)

Reageren