Ik zou graag de functie "laatste wijziging" op mijn website hebben. Voorlopig doe ik dit manueel, maar ik zou dit graag automatisch laten aanpassen.
Kan er mij iemand een scriptje geven waarmee het mogelijk is om de meest recente datum uit verschillende tabellen kan weergeven? De tabellen met bijhorende kolom waar de datum opgeslagen wordt, zie je hieronder
De tabellen:
TABEL1 -> postdate
TABEL2 -> postdate
TABEL3 -> postdate
TABEL4 -> Datum
TABEL5 -> Datum
Uit deze tabellen moet ik dus als resultaat 1 datum krijgen, de meest recente.
Alvast bedankt!
edit: hij moet niet "postdate", maar"gewijzigd" nemen :)
Zoals Jan Koehoorn al zei, je hebt hier te maken met een datamodel dat niet helemaal correct is. Je hebt immers precies dezelfde records met een titel, bericht, postdate en gewijzigd verdeeld over meerdere tabellen. Het enige onderscheid tussen deze records is het 'type' (activiteit, nieuws of medeling) waar ze van zijn.
Je kunt de typen ook in een aparte tabel opslaan en het id van een type in een aparte kolom in 1 tabel opslaan. Op die manier behoud je dus wel je onderscheid en zou je dus het volgende krijgen:
typen
-------
id
type
items
-------
id
type_id
titel
bericht
postdate
gewijzigd
En nu is het ineens wel mogelijk om te sorteren op postdate en is het dus ook mogelijk om het meest recente record weer te geven.