Hallo iedereen.

ik zoek hulp voor een latitude die niet meer opstart.
Mijn FAT32 bestand is per ongeluk verwijdert maar ik heb geen floppy drive of een cd speler.
Dell heb ik hierover gebeld maar die kunnen niet meer helpen omdat me garantie verlopen is (pure onzin).
ik heb een externe dvd brander maar die wil niet op mijn usb poort omdat hij die niet herkent.
Toen heb ik geprobeert mijn hardeschijf in een portal te doen maar de maat voor mijn schijf bestaat niet meer.
Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen dat hij opnieuw te instaleren is of dat ik mijn laptop weer in kan.

Groetjes Diester.
Ik heb hier een verloopstukje, daarmee kan je een vrij eenvoudig de laptop hdd in een normale computer aansluiten. Vervolgens is het een kwestie van de partities verwijderen, een nieuwe aanmaken, bootable maken, i386 map kopieren en de hele installatie opstarten vanaf de hdd.
Een andere oplossing, bedenk ik mij nu, de installatie starten op een normale computer. En zodra de installatie wilt rebooten zet je die hdd terug in de laptop. Echter moet je dan wel vantevoren even de i386 map gekopierd hebben.
Is het niet mogelijk om via mijn vaste pc naar mijn laptop te verbinden en die vervolgens formateren ?
Kan, maar daar heb je 1) een computer met de benodige software voor nodig en 2) een laptop die kan booten via het netwerk.

Heb je geen floppydrive of anders de mogelijkheid om van een usb-stick te booten? Dan zou je er nog voor kunnen kiezen om de cdrom benaderbaar te maken via het netwerk.
Druk eens bij het opstarten op F2 [of andere sneltoets voor Setup en diagnostiek].
Er zitten een aantal tooltjes van Dell en evt ook voor in het BIOS wat wijzigen

Reageren