Dag iedereen, Ik heb enkele weken geleden xubuntu kunnen installeren na een hoop problemen, omdat ik echt een leek was in linux. Nu moet ik van mijn ma w8ten tot de paasvakantie om ubuntu erboven te installeren. Nu is mijn vraag of iemand ooit via een cd een upgrade gedaan heeft alsof je het via de servers van ubuntu zou doen via apt-get. Het probleem is dat ik geen tijd genoeg heb om even de hele ubuntu installatie te doen omdat ik nu al onder xubuntu draai. Iemand???
Of waar kan ik het ubuntu pakket downloaden via internet van een xp-pc. als ik er een cd van ubuntu in stop als xubuntu al draait en ik typ het commando in de terminal, dan zegt e dat hij het pakket niet vind, dus zou ik ergens dat pakket moeten vinden, als dat mogelijk is?
?
Onbekende gebruiker
04-03-2007 21:05
Als je internet hebt is het een kwestie van
sudo apt-get install ubuntu-desktop
Tweede punt je upgrade niet. Je installeert alleen een andere DM.
Het probleem is dat ik geen tijd genoeg heb om even de hele ubuntu installatie te doen omdat ik nu al onder xubuntu draai.
Denk je dat wij snappen wat je bedoeld?
Probeer eens onder software bronnen o.i.d. bij CD's en DVD's de CD toe te voegen. Daarna sudo apt-get update uit te voeren en dan bovenstaand installatie commando.
sry, zal even verduidelijken: Ik heb nu een pc met xubuntu erop maar zonder internet omdat mijn ma wil dat ik nog w8 tot na de examens.
Ik type hier nu vanaf onze andere pc, met internet, een xp. Nu wil ik, als dat mogelijk is via die xp naar de servers gaan, waar je normaal via sudo in xubuntu aan zou kunnen. Daar wil ik dat pakket downen, branden en dan zo, via die cd het pakket op xubuntu installeren.
alvast bedankt!!! :-)
?
Onbekende gebruiker
04-03-2007 21:13
Waarschijnlijk wil je moeder niks voor niks dat je wacht tot na je examens (wanneer die ook mogen zijn). Wacht gewoon even zou ik zeggen ;-)
Maar ik zou gewoon de Ubuntu Alternate CD proberen - zekerheid kan ik niet geven.
Daarnaast denk ik ook niet dat Ubuntu m.a.w. Gnome lekker op je systeem zal lopen
Ik heb wel al de live cd kunnen draaien, en dat ging nog redelijk hoor. ik vind het ook een stuk prettiger om met ubuntu te werken, heb via de live-cd ondervonden dat ik veel vlugger mijn weg vind door de functies.
btw. waarom denk je dat het niet lekker zal draaien? (ik heb nu 1000Hz en 3x 128mb geheugen)
van dat wachten op de vakantie... ok, misschien kan ik dan via goede puntun nog het een en ander lospeuteren ^_^