Door
beem
op 25-10-2004 13:06
gewijzigd op 25-10-2004 13:09
1.262 views
Hoe kun je ervoor zorgen dat wanneer een radiobutton is geselecteerd, hij de pagina refreshed met de nieuwe value van de radiobutton, zonder eerst op een submit knop te drukken.
Wat ik nu wil is dat wanneer bijvoorbeeld nederland wordt gekozen,
de pagina refreshed en de provincies van nederland laat zien.
En voor belgie geldt uitraard hetzelfde.
Hoe zorg ik er dus voor dat hij direct de gegevens verstuurd?
bij onchange werkt het niet erg lekker, pas als je een nieuwe selecteerd, leest hij de vorige ofzo, best vaak. Ik gebruik nu onClick="submit()", deze werkt wel beter. Alleen als ik er op klik dan submit hij hem inderdaad, alleen vervolgens is hij niet meer geselcteerd. Iemand een manier om deze geselecteerd te houden?
oke heb het inmiddels opgelost. Heb een functie aangemaakt die de radiobuttons geeft. Deze leest welke is aangeklikt en geeft die vervolgens terug als checked. De rest geeft hij terug zonder checked. Hier een voorbeeld voor als anderen het wellicht willen gebruiken:
ik heb niet echt veel verstand van php. Ik wil graag radiobuttons in php maken. Dit is nodig voor een online toetsen-systeem. dus als je alle antwoorden hebt gegeven en op submit klikt en dat je dan direct het resultaat kan zien. Ik heb nu een database waar hij dan de vragen moet uithalen.
Weet iemand hoe ik de vragen die ik in de database heb staan onder elkaar dmv radiobuttons kan maken in php??